divendres, 25 de març del 2011

QUICHE D'ESPÀRRECS

Whole kitchen en la seua proposta salada del mes de març ens convida a preparar tot un clàssic de la gastronomia francesa, Quiche.

Fins ara sols havia intentat fer la clàssica Quiche Lorraine però en aquesta ocasió volia fer-ne un altra diferent. La recepta que he triat per a participar en l'event és una barreja de diferents fonts: la massa de Michel Roux proposada per Whole kitchen, el farcit d'un llibre d'aperitius i algun toc personal. El resultat ha estat molt bo però la seguent vegada li duplicaré els ingredients del farcit perquè va quedar molt fina per al meu gust. 


Ingredientes:

Massa
250 gr a de farina
150 gr a de mantega ablanida i tallada en daus
1 culleradeta menuda de sal
1 ou
1 cullerada sopera de llet

Farcit
2 ous
6 cullerades de nata líquida
6 espàrrecs grans
200 gr de formatge de cabra
200 gr de bacon
mitja ceba gran


Preparació:
En la superficie de treball es posa la farina i es fa un forat al mig on es posarà la mantega, l'ou i la sal. Amb els dits es barregen els ingredients i quan estiguen barrejats s'afig la llet, poc a poc, sense deixar de barrejar fins que quede una massa homogènia. Es fa una bola amb la massa i s'envolta amb film transparent i es guarda a la nevera 1 hora.
Passada 1 hora, es trau la massa de la nevera i amb l'ajuda d'un corró se li dóna la forma del motle on després es cuinarà. Quan ja tinga uns dos centímetres de grossor, es posa sobre el motle i es deixa refredar a la nevera 20 minuts, mentres es precalfa el forn a 190º. Després es posa paper per al forn damunt de la massa i unes llegums seques i s'introduix al forn durant 15 minuts. Passat este temps, es lleva el paper amb les llegums, es redueix la temperatura a 170º i es deixa la massa 5 minuts més. Després, es trau la massa i es reserva per a quan el farcit estiga preparat.

Per al farcit, es llaven i es tallen a trossets els espàrrecs i es cuinen al vapor durant uns minuts. Mentrestant, es talla la ceba a trossets molt menuts i es cuina amb una cullerada d'oli. Després s'afig el bacon tallat a trossets menuts i quan ja estiga tot ben fet es posa damunt de la massa amb els espàrregs. En un bol es posa el formatge de cabra, els dos ous, la nata, sal, pebre i anou moscada i bat tot am la batidora fins que la barreja quede líquida. S'afig la barreja damunt dels espàrregs, bacon i ceba i s'introduix al forn de 15 a 20 minuts. 

Aquest és el resultat...


BON APPÉTIT

                                             ***

QUICHE DE ESPÁRRAGOS

Whole kitchen en su propuesta salada del mes de marzo nos invita a preparar todo un clásico de la gastronomía francesa, Quiche.

Hasta ahora sólo había intentado hacer la clásica Quiche Lorraine pero en esta ocasión quería hacer otra diferente. La receta que he elegido para participar en el evento es una mezcla de diferentes fuentes: la masa de Michel Roux propuesta por Whole kitchen, el relleno de un libro de aperitivos y algún toque personal. El resultado ha sido muy bueno pero la siguiente vez le duplicaré los ingredientes del relleno porque quedó muy fina para mi gusto. 



Ingredientes:

Massa
250 gr a de harina
150 gr a de mantequilla ablandada y cortada en dados
1 cucharadita pequeña de sal
1 huevo
1 cucharada sopera de leche

Relleno
2 huevos
6 cucharadas de nata líquida
6 espárragos grandes
200 gr de queso de cabra
200 gr de bacon
media cebolla grande


Preparación:
En la superficie de trabajo se pone la harina y se hace un agujero en medio donde se pondrá la mantequilla, el huevo y la sal. Con los dedos se mezclan los ingredientes y cuando estén mezclados se añade la leche, poco a poco, sin dejar de mezclar hasta que quede una masa homogénea. Se hace una bola con la masa, se envuelve con film transparente y se guarda en la nevera 1 hora.
Pasada 1 hora, se saca la masa de la nevera y con la ayuda de un rodillo se le da la forma del molde donde luego se cocinará. Cuando ya tenga unos dos centímetros de grosor, se pone sobre el molde y se deja enfriar en la nevera 20 minutos, mientras se precalienta el horno a 190 º. Después se pone papel para el horno encima de la masa y unas legumbres secas y se introduce en el horno durante 15 minutos. Pasado este tiempo, se quita el papel con las legumbres, se reduce la temperatura a 170 º y se deja la masa 5 minutos más. Después, se saca la masa y se reserva para cuando el relleno esté preparado.
 
Para el relleno, se lavan y se cortan en trocitos los espárragos y se cocinan al vapor durante unos minutos. Mientras, se corta la cebolla en trocitos muy pequeños y se cocina con una cucharada de aceite. Después se añade el bacón cortado en trocitos pequeños y cuando ya esté todo bien hecho se pone encima de la masa con los espárragos. En un bol se pone el queso de cabra, los dos huevos, la nata, sal, pimienta y nuez moscada y bate todo am la batidora hasta que la mezcla quede líquida. Se añade la mezcla encima de los espárragos, bacon y cebolla y se introduce en el horno de 15 a 20 minutos. 

Este es el resultado ...
 
 

BON APPÉTIT

10 comentaris:

  1. M´agrada molt aquesta recepta... Una quiche perfecta para el verano...

    ResponElimina
  2. Que rico se ve!!....tan primaveral con estos esparragos....me encanto!!..... Abrazotes, Marcela

    ResponElimina
  3. muy rica. Me gusta mucho con esparragos verdes. Bss.

    ResponElimina
  4. Mmmm me encantan las quiches, y esta de esparragos tiene una pinta estupenda.

    Un besazo

    ResponElimina
  5. Sencillamente deliciosa.
    Me gusta la combinación queso de cabra y espárragos.

    Besos y buen finde

    ResponElimina
  6. Marisa, me parece exquisito, con el queso de cabra debo probarlo, estupenda tu receta.
    Besos

    ResponElimina
  7. Marisa, eso del calculo del grosor de la quiche ha sido mi talón de Aquiles durante mucho tiempo!, siempre me quedaba corta..ahora suelo hacer muuucho y así nunca fallo!!! :)
    Tu receta genial y si es con la masa del maestro Michel Roux mejor aún!, yo la hice por primera vez para esta ocasion y cai enamorada de ella!
    Feliz comienzo de semana linda!!!!! :)

    ResponElimina
  8. QUE BO QUE ES VEU, I MENTRA FAN, SOLS DE VOREU.
    UNA RECEPTA MERAVILLOSA. BESETS

    ResponElimina
  9. Muy buena la combinación me gusta.Con queso de cabra debo probarla.Deliciosa. Besos

    ResponElimina
  10. Me encantan los quiches y este mmmmmmmm es muy tentador.

    Besos.

    ResponElimina