dijous, 31 de març de 2011

FINANCIERS DE XOCOLATE

 Whole kitchen en la seua proposta dolça per al mes de març ens convida a preparar un clàssic de la gastronomia francesa, Financier.

Els financiers són uns bescuits menuts d'ametles que es poden fer de maneres i amb ingredients diferents. Jo he decidit fer-los amb xocolate, perquè a casa, fer una recepta amb xocolate és garantia d'èxit. Per a fer aquests dolços, s'utilitza un motle especial que té una forma pareguda a les magdalenes valencianes (les allargades). Jo com no tenia el motle, vaig decidir fer-los amb el motle per a mini muffins i amb cistellets de paper per a magdalenes valencianes. Amb la quantitat que vaig utilitzar vaig fer 12 mini muffins (un motle sencer) i 12 magdalenes allargades.


Ingredients:

-         300 ml de nata líquida
-         300 gr de xocolate de 70%
-         80 gr de farina
-         120 gr de sucre glassé
-         80 gr de ametla en pols
-         120 gr de mantega
-         6 clares d’ou
-         1 culleradeta de llevat en pols
-         1 pessic de sal

Preparació:
Es precalfa el forn a 180º.
Es calfa la nata i quan comence a bullir es retira del foc, s’afig el xocolate a trossos i es remou fins que es fonga per complet.
En una cassola menuda es fon la mantega a foc molt baix. Quan la mantega, al fondre, deixe de fer soroll i es faça fosca, s’aboca dins d’un recipient de vidre per a que es refrede.
En un bol gran es barregen la farina, el llevat, la sal, el sucre i l’ametlla en pols. S’afigen les clares d’ou i amb una vareta es barreja tot bé. Després s’afig la mantega, sense deixar de remoure i finalmente el xocolate amb nata i es barreja tot fins que tots els ingredients queden lligats.
S’aboca la barreja en un motle per a financiers, però en cas de no tindre’n, com jo, en un motle per a mini muffins o en cistellets de paper per a magdalenes i s’introduix al forn durant 15 a 20 minuts.
Passat este temps, es deixa refredar en el motle i després damunt d’una reixeta per a que no s’humitegen. I ja estan llestos per a menjar!



BON APPÉTIT

FINANCIERS DE CHOCOLATE

Whole kitchen en su propuesta dulce para el mes de marzo nos invita a preparar un clásico de la gastronomía francesa, Financier.

Los financiers son unos bizcochos pequeños de almendras que se pueden hacer de maneras y con ingredientes diferentes. Yo he decidido hacerlos con chocolate, porque en casa, hacer una receta con chocolate es garantía de éxito. Para hacer estos dulces, se utiliza un molde especial que tiene una forma parecida a las magdalenas valencianas (las alargadas). Yo como no tenía el molde, decidí hacerlos con el molde para mini muffins y con cestitos de papel para magdalenas valencianas. Con la cantidad que utilicé hice 12 mini muffins (un molde entero) y 12 magdalenas alargadas.



Ingredientes:

-          300 ml de nata líquida
-          300 gr de chocolate de 70%
-          80 gr de harina
-          120 gr de azúcar glassé
-          80 gr de almendra en polvo
-          120 gr de mantequilla
-          6 claras de huevo
-          1 cucharadita de levadura en polvo
-          1 pizca de sal

Preparación:
Se precalienta el horno a 180 º.
Se calienta la nata y cuando empiece a hervir se retira del fuego, se añade el chocolate en trozos y se remueve hasta que se funda por completo.
En una cazuela pequeña se derrite la mantequilla a fuego muy bajo. Cuando la mantequilla, al fundir, deje de hacer ruido y se oscurezca, se vierte dentro de un recipiente de vidrio para que se enfríe.
En un bol grande se mezclan la harina, la levadura, la sal, el azúcar y la almendra en polvo. Se añaden las claras de huevo y con una varilla se mezcla todo bien. Después se añade la mantequilla, sin dejar de remover y finalmente el chocolate con nata y se mezcla todo hasta que todos los ingredientes quedan ligados.
Se vierte la mezcla en un molde para financiers, pero en caso de no tener, como yo, en un molde para mini muffins o en cestitos de papel para magdalenas y se introduce en el horno durante 15 a 20 minutos.
Pasado este tiempo, se deja enfriar en el molde y después sobre una rejilla para que no se humedezcan. Y ya están listos para comer!

 BON APPÉTIT

13 comentaris:

  1. Si, los financieros se pueden hacer de muchas formas y la receta puede variar bastante! Pero son todos riquísimos!!

    Muchos besos guapa

    ResponElimina
  2. Uuuuuf!!! mare meua!!se'm fa la boca aigua jaja
    jo em menjaria tots eixos financiers d'una sentada! Tenen una pinta exquisita

    ResponElimina
  3. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  4. q ricos! bien chocolatozos! me encantan

    ResponElimina
  5. Riquisimos!de chocolate son mis preferidos. Besos

    ResponElimina
  6. Qué ricos de chocolate, me encanta el chocolate fuerte como este que has utilizado, bueno a decir verdad me gusta todo el chocolate.
    Muy ricos, besitos.

    ResponElimina
  7. De chocolate siempre gustan, que ricos.

    ResponElimina
  8. Me encantan, además si es choco fuerte como este, mucho más.

    Besos

    ResponElimina
  9. I tant que es poden fer amb la forma que vulguem! A tu t'han quedat maquíssims. I de xocolata,mmmmh!
    No n'he menjat mai, però amb tota la col·leció de financiers que estic veient... aviat em posaré les botes!!!
    Bon cap de setmana

    ResponElimina
  10. Bonissims. se'm fa la boca aigua. No se si per el règim serà molt bo, encara que una no farà molt de mal. Besets.

    ResponElimina
  11. Este postre después de una buena comida es el ideal para terminar el Ribera del Duero que aún quedaba en la botella.

    Saludos.

    ResponElimina
  12. te han quedado con una pinta estupenda. Bss.-

    ResponElimina
  13. Me encanta el chocolate negro, esos financieros tienen que estar de muerte. Un besito:)

    ResponElimina