dilluns, 30 de maig del 2011

SHEPHERD'S PIE O COTTAGE PIE?

Ja sé que porte unes setmanes dient que faré receptes baixes en calories per a posar-nos en forma abans de l'estiu, i les tinc guardades, però el dissabte passat vaig fer aquesta recepta i no he pogut esperar perquè és un dels meus plats preferits. La Shepherd's pie és un plat tradicional britànic fet amb carn picada i puré de creïlles. Normalment la carn és de corder i rep el nom de Shepherd's pie (el pastís del pastor) però a la gent li sol agradar més amb carn picada de vedella i s'anomena Cottage pie. La meua recepta és amb carn picada de vedella però la recepta és la de la Shepherd's pie del llibre Home Food, així que cadascú que li diga com vulga. 


A partir del dimecres ja aniré escrivint les receptes light que tinc guardades perquè demà m'espera el repte de Film & Food, una pista, amb xocolate...

Ingredients: (2 persones)
- 500 gr de carn picada de vedella
- 1/2 ceba gran (una menuda)
- 1 carlota
- 1 culleradeta de maizena
- 1 cullerada gran de ketchup
- 1 pastilla de caldo de carn
- 1 got d'aigua
- salsa Worcestershire (salsa Lee&Perrins)
- 3 creïlles grans
- 1 cullerada de mantega
- mig got de llet
- sal i pebre

Preparació:
 Es pica la ceba i la carlota i es sofrigen en dos cullerades d'oli. Quan les verdures estiguen un poc daurades s'afig la carn picada i es cuina amb l'ajuda d'una cullera de madera per anant separant la carn i que quede ben solta (a trossets molt menuts). Quan la carn estiga cuita, s'afig la culleradeta de maizena i es barreja amb la carn. Després s'afig el ketchup, la pastilla de caldo esmicolada, i el got gran d'aigua. Es deixarà coure de 20 a 30 minuts o fins que que ja no quede caldo.Passat aquest temps, s'afig un bon doll de salsa Worcestershire i s'assaona amb sal i pebre.
Mentres, es pelen les creïlles, es tallen a trossos grans i es bullen en una olla amb aigua i sal. Després de 15 minuts, es lleva l'aigua i es trituren amb l'ajuda d'un passapuré o un altre utensili, sempre manual perquè si es fa amb la batidora no queda la mateixa textura. Al puré se li afig la llet, la mantega, sal i pebre i es reserva per a montar el pastís de carn.

En un motle apte per al forn, es posa tota la carn en una capa i damunt el puré de creïlles en una altra capa uniforme i s'introduix al forn, precalfat a 180º, i es deixa 15 minuts, 5 minuts amb el grill per a que es gratine. 

Una recepta deliciosa que segur agrada a grans i menuts!



BON APPÉTIT

                                            ***

Ya sé que llevo unas semanas diciendo que haré recetas bajas en calorías para ponernos en forma antes del verano, y las tengo guardadas, pero el sábado pasado hice esta receta y no he podido esperar porque es uno de mis platos favoritos. La Shepherd's pie es un plato tradicional británico hecho con carne picada y puré de patatas. Normalmente la carne es de cordero y recibe el nombre de Shepherd's pie (el tarta del pastor) pero a la gente le suele gustar más con carne picada de ternera y se llama Cottage pie. Mi receta es con carne picada de ternera pero la receta es la de la Shepherd's pie del libro Hombre Food, así que cada uno que la llame como quiera. 


A partir del miércoles ya iré escribiendo las recetas light que tengo guardadas porque mañana me espera el reto de Film & Food, una pista, con chocolate ...

Ingredientes: (2 personas)
- 500 gr de carne picada de ternera
- 1 / 2 cebolla grande (una pequeña)
- 1 zanahoria
- 1 cucharadita de maizena
- 1 cucharada grande de ketchup
- 1 pastilla de caldo de carne
- 1 vaso de agua
- Salsa Worcestershire (salsa Lee & Perrins)
- 3 patatas grandes
- 1cucharada de mantequilla
- Medio vaso de leche
- Sal y pimienta

Preparación:
 Se pica la cebolla y la zanahoria y se sofríen en dos cucharadas de aceite. Cuando las verduras estén un poco doradas se añade la carne picada y se cocina con la ayuda de una cuchara de madera para ir separando la carne y que quede bien suelta (a trocitos muy pequeños). Cuando la carne esté cocida, se añade la cucharadita de maizena y se mezcla con la carne. Después se añade el ketchup, la pastilla de caldo desmenuzada, y el vaso grande de agua. Se dejará cocer de 20 a 30 minutos o hasta que ya no quede caldo. Pasado este tiempo, se añade un buen chorro de salsa Worcestershire y se sazona con sal y pimienta.
Mientras, se pelan las patatas, se cortan en trozos grandes y se hierven en una olla con agua y sal. Después de 15 minutos, se quita el agua y se trituran con la ayuda de un pasapurés u otro utensilio, siempre manual porque si se hace con la batidora no queda la misma textura. Al puré se le añade la leche, la mantequilla, sal y pimienta y se reserva para montar el pastel de carne.

En un molde apto para el horno, se pone toda la carne en una capa y encima el puré de patatas en otra capa uniforme y se introduce en el horno, precalentado a 180 º, y se deja 15 minutos, 5 minutos con el grill para que se gratine. 

Una receta deliciosa que seguro gusta a grandes y pequeños
 
 
 
BON APPÉTIT

6 comentaris:

  1. Magnific, ja era hora que feres un menjar light,i ademés es veu bonisim. besets

    ResponElimina
  2. Pues si que tengo ganas de probarlo.
    Tiene un aspecto insuperable.

    Besos

    ResponElimina
  3. Buena receta. La guardo para hacerla algún día (Elena)

    ResponElimina
  4. Aca en Canada se come mucho....se ve delicioso....pero ya estoy esperando tu receta de chocolate.....que soy chocoadicta!!.........Abrazotes, Marcela

    ResponElimina
  5. Tiene muy buena pinta y no conocia la receta asi que la apunto.

    ResponElimina
  6. un pastel de carne muy rico.

    Besitos

    ResponElimina