dilluns, 9 de maig del 2011

PATÉ DE FETGE DE POLLASTRE AMB FIGUES AL OPORTO

El dissabte vam fer un sopar en casa amb els amics i cadascú havia de portar un plat. Entre els que vam degustar hi havia una deliciosa fondue suissa de formatge, "papas arrugás" amb mojo picón, un dip de albergina, una truita de creïlles i de postres un braç de bescuit de xocolate amb nata i unes trufes. Jo em vaig decidir per una recepta de paté del llibre que em va regalar la meua germana per a l'aniversari "Cocina fácil gourmet". Una recepta fàcil i deliciosa que va tenir molt d'èxit.



Ingredients: (per a dos terrines con les de la foto)

Paté
- 350 gr de fetge de pollastre
- 100 gr de mantega
- 2 escalunyes
- 1 dent d'all
- 2 cullerades d'Oporto
- 80 ml de nata
- 1 clara d'ou
- pebre

Gelatina d'oporto

- 60 ml d'oporto
- 1 culleradeta de gelatina en pols

Figues al oporto

- 180 gr de figues deshidratades (12 figues)
- 185 m d'oporto
- 1/2 rama de canella

Preparació:

Es piquen les escalunyes i la dent d'all i es sofrig amb 30 gr de mantega fosa durant 5 minuts. Després, a foc mig s'afig el fetge tallat a trossets, s'assaona amb un poc de pebre, es remou i es sofrig durant 1minut. Seguidament, s'incorporen les dos cullerades d'oporto i es cuina durant 30 segons. Es retira del foc i es refreda lleugerament. Es passa la barreja de fetge amb la resta de la mantega pel robot de cuina i s'assaona amb sal i pebre. Es barreja bé i es deixa refredar a temperatura ambient. En un bol, es bat la nata i s'afig a la barreja de fetge. Per una altra banda, es bat la clara d'ou i també s'afig al fetge. S'omplin uns potets amb la barreja, es tapen i es refrigeren fins que quallen. 

Per a la gelatina d'oporto, es barregen 60 ml d'oporto amb 60 ml d'aigua en una tassa refrectaria (apta per a alta temperatures). S'afig la culleradeta de gelatina en pols i es deixa reposar uns minuts. Es posa la tassa en una cassola amb aigua bullint i es remou el contingut fins que la gelatina es dissolga. Es deixa refredar i després es posa damunt del paté i es refrigera.

Finalment, es barregen les figues amb 185ml d'oporto, la rama de canella i 60ml d'aigua en una cassola. Es porta a ebullició, es baixa a foc lent i es couen les figues sense tapa durant 15 minuts o fins que les figues s'ablanisquen i el líquid es reduïsca a un almíbar i es deixa refredar.

El paté es servix amb unes torrades i s'acompanya amb un trosset de figa. Deliciós!



BON APPÉTIT

                                               ***

PATÉ DE HÍGADO DE POLLO CON HIGOS AL OPORTO


El sábado hicimos una cena en casa con los amigos y cada uno debía llevar un plato. Entre los que degustamos había una deliciosa fondue suiza de queso, "papas arrugás" con mojo picón, un dip de berenjena, una tortilla de patatas y de postre un brazo de bizcocho de chocolate con nata y unas trufas. Yo me decidí por una receta de paté del libro que me regaló mi hermana para el cumpleaños "Cocina fácil gourmet". Una receta fácil y deliciosa que tuvo mucho éxito.



Ingredientes: (para dos tarrinas como las de la foto)

Paté
- 350 gr de hígado de pollo
- 100 gr de mantequilla
- 2 chalotes
- 1 diente de ajo
- 2 cucharadas de Oporto
- 80 ml de nata
- 1 clara de huevo
- Pimienta

Gelatina de oporto

- 60 ml de oporto
- 1 cucharadita de gelatina en polvo

Higos al oporto

- 180 gr de higos deshidratados (12 higos)
- 185 m de oporto
- 1 / 2 rama de canela

Preparación:

Se pican las chalotas y el diente de ajo y se sofríe con 30 gr de mantequilla fundida durante 5 minutos. Después, a fuego medio se añade el hígado cortado en trocitos, se sazona con un poco de pimienta, se remueve y se sofríe durante 1 minuto. Seguidamente, se incorporan las dos cucharadas de oporto y se cocina durante 30 segundos. Se retira del fuego y se enfría ligeramente. Se pasa la mezcla de hígado con el resto de la mantequilla por el robot de cocina y se sazona con sal y pimienta. Se mezcla bien y se deja enfriar a temperatura ambiente. En un bol, se bate la nata y se añade a la mezcla de hígado. Por otra parte, se bate la clara de huevo y también se añade el hígado. Se llenan unos potecitos con la mezcla, se tapan y se refrigeran hasta que cuajen. 

Para la gelatina de oporto, se mezclan 60 ml de oporto con 60 ml de agua en una taza refrectaria (apta para alta temperaturas). Se añade la cucharadita de gelatina en polvo y se deja reposar unos minutos. Se pone la taza en una cazuela con agua hirviendo y se remueve el contenido hasta que la gelatina se disuelva. Se deja enfriar y luego se pone encima del paté y se refrigera.

Finalmente, se mezclan los higos con 185ml de oporto, la rama de canela y 60ml de agua en una cazuela. Se lleva a ebullición, se baja a fuego lento y se cuecen los higos sin tapa durante 15 minutos o hasta que los higos se ablanden y el líquido se reduzca a un almíbar y se deja enfriar.

El paté se sirve con unas tostadas y se acompaña con un trocito de higo. Delicioso!

BON APPÉTIT

11 comentaris:

  1. Se ve delicioso. Con lo que me gusta a mí un paté para untar, jejejeje.
    Besos

    ResponElimina
  2. El pâté es lo mejor, como lo hachaba de menos con los embarazos, el tuyo es delicioso.

    ResponElimina
  3. Con higo y opporto me la apunto! Debe de estar exquisita!!

    Muchos besos

    ResponElimina
  4. Que buena pinta tiene el paté,yo intenté hacerlo una vez y me salió un churro la verdad es que se me quitaron las ganas pero viendo el tuyo igual me animo y lo intento otra vez! Un beso Wapa.

    ResponElimina
  5. Muchas gracias por la receta mira que me gusta el pate.

    ResponElimina
  6. Si està igual de bò que es veu,estarà exquisit.El regim tindrà que ser per mes avant,perque jo tambe vug tastaro.

    ResponElimina
  7. Estupenda receta de Paté casero, me encanta. Un abrazo.

    ResponElimina
  8. Kino se n'ha posat hui untaet per esmorzar i diu que esta bonissim, enhorabona cuinera!!!

    ResponElimina
  9. Molt bo! i gràcies pel detall de recordar-te'n de mi!!

    ResponElimina
  10. Faig constància que estava bonissim!! Li ho he dit a ma mare i volem provar a fer-lo un dia en casa.

    ResponElimina
  11. M'agrada com es veu i segur que el sabor és molt millor. Ara només queda intentar fer-ho i ja veuré que tal surt encara que no sé jo. La veritat és que tens una gràcia per a la presentació que és envejable.

    ResponElimina