Com ja vaig comentar en l'última entrada, aquesta setmana m'he proposat cuinar receptes amb peix o marisc. La setmana passada va ser massa carnívora i el cos necessitava un poc de peix, perquè verdures i fruites en mengem tots els dies. El dimarts vam menjar llenguado meunier, el dimecres el risotto de clòtxines i ahir la recepta que vos presente hui, uns calamars farcits amb xampinyons.
Ingredients: (2 persones)
- 12 calamars menuts
- 1 ceba morada
- 150 gr de xampinyons
- 1 ou bullit
- farina
- ½ got de llet
- ½ got de vi blanc
- 1 pot de tomaca triturada
Preparació:
Primer, s’han de netejar els calamars. Es buiden, es lleva la pelleta fosca, es retiren les aletes i els tentacles. Els tentacles es renten, es piquen i es reserven per al farcit. Quan el calamar estiga net se li pega la volta i es repetix el procés en tots els calamars. Quan estiguen tots preparats, es pica mitja ceba i es sofrig amb dos cullerades d’oli. Quan la ceba estiga tendra s’afigen els tentacles picats, es remou i es deixa coure. Mentres es renten i es piquen tres o quatre xampinyons a trossets molt menuts, s’afig a la ceba i els tentacles, s’assaona amb sal i pebre i es barreja. Després d’uns minuts, quan els xampinyons estiguen blanets, s’incorpora una cullerada de farina, es barrega i es cuina la farina amb la resta d’ingredients durant un minut. Seguidament, s’afig la llet i es remou fins que la barreja espese. Es pica l’ou dur, s’afig al farcit i es reserva per a omplir els calamars. Amb una culleradeta menuda de café s’omplin els calamars, no massa per a que no exploten, i es tanquen amb un furgadents. Quan ja estiguen tots els calamars farcits, s’arrebossen amb farina i es frigen amb quatre cullerades d’oli. Amb l’oli que quede en la paella es sofrig la mitja ceba que ha restat i prèviament s’haurà picat. Mentres es tallen a trossets la resta del xampinyons i s’afigen a la ceba. Quan estiguen blanets s’afig la tomaca triturada i el vi, es rectifica de sal i es deixa coure 10 minuts a foc baix. Finalment s’afigen els calamars farcits, es barregen amb la salsa i es deixa coure 5 minuts a foc molt baix.
Aquest plat es pot servir amb arròs blanc però com ja vaig fer uns calamars amb arròs he decidit presentar aquestos amb uns espaguetis. El resultat… fantàstic!
Amb aquesta recepta vos desitge que passeu un bon cap de setmana!
BON APPÉTIT
***
***
CALAMARES RELLENOS DE CHAMPIÑONES
Como ya comenté en la última entrada, esta semana me he propuesto cocinar recetas con pescado o marisco. La semana pasada fue demasiado carnívora y el cuerpo necesitaba un poco de pescado, porque verduras y frutas comemos todos los días. El martes comimos lenguado meunier, el miércoles el risotto de mejillones y ayer la receta que os presento hoy, unos calamares rellenos con champiñones .
Ingredientes: (2 personas)
- 12 calamares pequeños
- 1 cebolla morada
- 150 gr de champiñones
- 1 huevo cocido
- harina
- ½ vaso de leche
- ½ vaso de vino blanco
- 1 bote de tomate triturado
Preparación:
Primero, se deben limpiar los calamares. Se vacían, se quita la piel oscura, se retiran las aletas y los tentáculos. Los tentáculos se lavan, se pican y se reservan para el relleno. Cuando el calamar esté limpio se le da la vuelta y se repite el proceso con todos los calamares. Cuando estén todos preparados, se pica media cebolla y se sofríe con dos cucharadas de aceite. Cuando la cebolla esté tierna se añaden los tentáculos picados, se remueve y se deja cocer. Mientras, se lavan y se pican tres o cuatro champiñones en trocitos muy pequeños, se añade a la cebolla y los tentáculos, se sazona con sal y pimienta y se mezcla. Después de unos minutos, cuando los champiñones estén blandos, se incorpora una cucharada de harina, se mezclan y se cocina la harina con el resto de ingredientes durante un minuto. Seguidamente, se añade la leche y se remueve hasta que la mezcla espese. Se pica el huevo duro, se añade el relleno y se reserva para llenar los calamares. Con una cucharadita pequeña de café se llenan los calamares, no demasiado para que no exploten, y se cierran con un palillo. Cuando ya estén todos los calamares rellenos, se rebozan con harina y se fríen con cuatro cucharadas de aceite. Con el aceite que quede en la sartén se sofríe la media cebolla que se ha reservado y que previamente se habrá picado. Mientras se cortan en trocitos el resto del champiñones y añaden a la cebolla. Cuando estén blanditos se añade el tomate triturado y el vino, se rectifica de sal y se deja cocer 10 minutos a fuego lento. Finalmente se añaden los calamares rellenos, se mezclan con la salsa y se deja cocer 5 minutos a fuego muy lento.
Este plato se puede servir con arroz blanco pero como ya hice unos calamares con arroz he decidido presentar estos con unos espaguetis. El resultado ... fantástico!
Con esta receta os deseo que paséis un buen fin de semana!
BON APPÉTIT
Que delicioso!!.....siempre relleno los calamares con gambas o camarones.....pero con champis....debo probarlo!!.....ya imagino el sabor....que rico!!.......Abrazotes, Marcela
ResponEliminaQue bueno.
ResponEliminaAunque siempre los he rellenado de pescado, me parece un relleno genial.
Besos
Bonissims, que bona pinta. M'agrada que penses fer més receptes de peix, crec que engreixarán menys.
ResponEliminaNecessite receptes que estigen igual de bones i en fajen baixar de pes.