dimecres, 4 de maig del 2011

RISOTTO DE CLÒTXINES I GAMBES

La clòtxina és un aliment deliciós que ens aporta molts benificis per a la salut i es molt recomanable per a dietes degut a el seu baix contingut en greix i en colesterol. Per aquestes terres és molt comú cuinar-les al vapor, la manera més sana de menjar-les i a mi és com més m'agraden. Tanmateix hui he decidit coure-les amb un poc d'aigua i aprofitar el caldo i les clòtxines per fer un deliciós risotto. Aquesta setmana m'he proposat fer receptes amb peix i marisc i ací teniu la primera:



Ingredients: (2 persones)

- 1 ceba tendra
- 1 got d'arròs
- 1/2 got de vi blanc
- 50 gr de parmesà ratllat
- 500 gr de clòtxines
- 200 gr de gambes
- 2 dents d'all
- jolivert picat
- 1 tros de llima
- oli i sal

Preparació:

Abans de começar a fer el risotto s'han de netejar i preparar les clòtxines. Després de llevar les barbes i netejar amb aigua les clòtxines es posen en un olla gran, es cobreixen amb un poc d'aigua, s'incorporen dos dents d'all, un trosset de llima, es tapa i es deixa coure uns 10 minuts fins que totes les clòtxines s'obriguen. Es cola el caldo, es trauen les clòtxines de les corfes i es reserva tot per a quan comencem a fer el risotto.
Es pica la ceba i es sofrig en una cassola ampla i no massa alta amb dos o tres cullerades grans d'oli. Quan la ceba estiga blaneta, s'afigen les gambes, es sofrigen i de seguida s'incorpora l'arròs que també s'ha de sofregir un poc. Després s'afig el vi, tres gots del caldo de les clòtxines, un poc de sal i un poc de safrà. Es remou tot i es deixa coure 15 minuts removent de tant en tant. Passat este temps s'afig el parmesà ratlla amb una dent d'all picada finament i un poc de jolivert picat. Es remou tot, es deixa coure uns minuts fins que l'arròs aborbisca tot el caldo (sense parar de remoure) i quan ja estiga a punt es servix immediatament. 



BON APPÉTIT

                                          ***

RISOTTO DE MEJILLONES Y GAMBAS

El mejillón es un alimento delicioso que nos aporta muchos beneficios para la salud y es muy recomendable para dietas debido a su bajo contenido en grasa y en colesterol. Por estas tierras es muy común cocinarlos al vapor, la manera más sana de comerlos, y a mí es como más me gustan. Sin embargo hoy he decidido cocerlas con un poco de agua y aprovechar el caldo y los mejillones para hacer un delicioso risotto. Esta semana me he propuesto hacer recetas con pescado y marisco y aquí tenéis la primera:



Ingredientes: (2 personas)

- 1 cebolla tierna
- 1 vaso de arroz
- 1 / 2 vaso de vino blanco
- 50 gr de parmesano rallado
- 500 gr de mejillones
- 200 gr de gambas
- 2 dientes de ajo
- Perejil picado
- 1 trozo de limón
- Aceite y sal

Preparación:

Antes de comenzar a hacer el risotto se limpian y preparan los mejillones. Después de quitar las barbas y limpiar con agua los mejillones se ponen en un olla grande, se cubren con un poco de agua, se incorporan dos dientes de ajo, un trocito de limón, se tapa y se deja cocer unos 10 minutos hasta que todos los mejillones se abran. Se cuela el caldo, se sacan los mejillones de las cáscaras y se reserva todo para cuando empezamos a hacer el risotto.
 
Se pica la cebolla y se sofríe en una cazuela ancha y no demasiado alta con dos o tres cucharadas grandes de aceite. Cuando la cebolla esté blanda, se añaden las gambas, se sofríen y enseguida se incorpora el arroz que también se ha de sofreír un poco. Después se añade el vino, tres vasos del caldo de los mejillones, un poco de sal y un poco de azafrán. Se remueve todo y se deja cocer 15 minutos removiendo de vez en cuando. Pasado este tiempo se añade el parmesano rayado con un diente de ajo picado finamente y un poco de perejil picado. Se remueve todo, se deja cocer unos minutos hasta que el arroz aborba todo el caldo (sin parar de remover) y cuando ya esté a punto se sirve inmediatamente. 



BON APPÉTIT

5 comentaris:

  1. Me has conquistado....adoro el risotto y con estos mariscos mas aun!!.....y yo de almuerzo hare ensalada.....jajajaja!!.....Abrazotes, Marcela

    ResponElimina
  2. Que rico yo lo hago muy a menudo! me encanta!yo tbn el pongo un toque de azafrán! Un petonet Wapa!

    ResponElimina
  3. Mi madre hace uno muy parecido y está delicioso.

    Te ha quedado espectacular, ojalá le pudiese meter un ñasco! :) jejeje

    Un besote

    ResponElimina
  4. Me encanta este risotto.
    Marinero total.

    Besos

    ResponElimina
  5. Que bo que es veu. En sembla un arros melos.M'agrada este menjar pero sols tic temps de guisar el fi de semana. besets

    ResponElimina