dimecres, 18 de maig del 2011

POLLASTRE TIKKA MASALA AL MEU GUST

Whole Kitchen en la seua proposta per al mes de maig ens convida a prepara tot un clàssic de la cuina asiàtica, Tikka Masala.

El pollastre Tikka Masala és un plat que té el seu origen a la India però és molt popular en altres països d'Asia i també és un plat molt present en la gastronomia anglesa (Chicken Tikka). 

No hi ha una manera estàndard de cuinar aquest pollastre però la majoria porten tomaca, llet de coco i espècies. Uns dels ingredients que porta és el jengibre i vos he de dir que és l'únic ingredient que he provat fins el moment que no puc menjar (molt al meu pesar), no m'agrada gens el seu sabor! És per aixó que he fet la recepta al meu gust sense afegir-li el jengibre. Ja em direu que vos pareix.





Ingredients: (2 persones)

- 2 pits de pollastre
- 1 ceba menuda o 1/2 ceba gran
- ciliandre
- 1 iogurt natural
- 1 culleradeta de curry
- 1/2 culleradeta de cúrcuma
- 1/2 culleradeta de comino en pols
- 1/2 culleradeta de anou moscada
- 1/2 culleradeta de all en pols
- 1/2 culleradeta de pebre
- 1/2 culleradeta de gaiena en pols
- 1 culleradeta de sal
- 200 ml de llet de coco
- 200 gr de tomaca trossejada (1/2 pot de tomaca trossejada)

Preparació: 
Es talla el pollastre a trossets, s'assaona amb sal i es deixa en un bol. En un altre bol menut es barreja el iogurt amb les espècies (curry, cúrcuma, comino, anou moscada, all en pols, pebre i gaiena). Es remou tot, es barreja amb el pollastre i es deixa en la nevera 1 hora o 2 abans de cuinar. Es pica la ceba i es sofrig en dos o tres cullerades d'oli  en una cassola de parets baixes. Es pica el ciliandre, s'afig a la ceba i quan la ceba estiga un poc daurada s'incorpora el pollastre amb el iogurt amb les espècies. Es cuina uns minuts, sense para de remoure, i després s'afig la llet de coco, el mig pot de tomaca trossejada i un got d'aigua. Es remou tot, s'afig un poc més de sal, es porta a ebullició a foc fort i quan comence a bullir es tapa la cassola i es baixa el foc. Es deixa cuinar 20 minuts i passat aquest temps ja es pot servir acompanyat d'un poc d'arròs basmati.


BON APPÉTIT

                                               ***

POLLO TIKKA MASALA A MI GUSTO


Whole Kitchen en su propuesta para el mes de mayo nos invita a preparar todo un clásico de la cocina asiática, Tikka Masala.

El pollo Tikka Masala es un plato que tiene su origen en la India pero es muy popular en otros países de Asia y también es un plato muy presente en la gastronomía inglesa (Chicken Tikka). 

No hay una manera estándar de cocinar este pollo pero la mayoría llevan tomate, leche de coco y especias. Uno de los ingredientes que lleva es el jengibre y os tengo que decir que es el único ingrediente que he probado hasta el momento que no puedo comer (muy a mi pesar), ¡no me gusta nada su sabor! Es por eso que he hecho la receta a mi gusto sin añadirle el jengibre. Ya me diréis que os parece.





Ingredientes: (2 personas)

- 2 pechugas de pollo
- 1 cebolla pequeña o 1 / 2 cebolla grande
- Ciliandre
- 1 yogur natural
- 1 cucharadita de curry
- 1 / 2 cucharadita de cúrcuma
- 1 / 2 cucharadita de comino en polvo
- 1 / 2 cucharadita de nuez moscada
- 1 / 2 cucharadita de ajo en polvo
- 1 / 2 cucharadita de pimienta
- 1 / 2 cucharadita de caiena en polvo
- 1 cucharadita de sal
- 200 ml de leche de coco
- 200 gr de tomate troceado (1 / 2 bote de tomate troceado)

Preparación: 
Se corta el pollo en trocitos , se sazona con sal y se deja en un bol. En otro bol pequeño se mezcla el yogur con las especies (curry, cúrcuma, comino, nuez moscada, ajo en polvo, pimienta y cayena). Se remueve todo, se mezcla con el pollo y se deja en la nevera 1 hora o 2 antes de cocinar. Se pica la cebolla y se sofríe con dos o tres cucharadas de aceite en una cazuela de paredes bajas. Se pica el cilantro, se añade a la cebolla y cuando la cebolla esté un poco dorada se incorpora el pollo con el yogur con las especias. Se cocina unos minutos, sin parar de remover, y luego se añade la leche de coco, el medio bote de tomate troceado y un vaso de agua. Se remueve todo, se añade un poco más de sal, se lleva a ebullición a fuego fuerte y cuando empiece a hervir se tapa la cazuela y se baja el fuego. Se deja cocinar 20 minutos y pasado este tiempo ya se puede servir acompañado de un poco de arroz basmati.



BON APPÉTIT

8 comentaris:

  1. Me gusta mucho.
    La verdad es que no creo que haya mucha diferencia sin jengibre, en el mío el sabor no se notaba ( o bueno yo no se lo encontré).

    Besos

    ResponElimina
  2. Te ha quedado muy bien, yo creo que el mio quedo algo liquido pero este tiene pinta de estar en su punto justo.

    ResponElimina
  3. Marisa; me gusta tu gusto!..aunque he de decir que en conjunto no lo noto..pero enfin!!, puede que sea porque a mi si me gusta!!
    Te salio muy bioen y las fotos lo demuestran!!!
    Mil besitos llenos de Tikka!!!!

    ResponElimina
  4. Estupendo curry, la idea es siempre adaptarlo a nuestro gusto.
    Se ve muy bueno. Besos!

    ResponElimina
  5. Con jengibre o sin el.....se ve delicioso!!....ya imagino cuanto lo disfrutaron!!....te quedo de maravillas!!.....Abrazotes, Marcela

    ResponElimina
  6. Sempre és bo tindre una recepta asiàtica propet per a impresionar als amics en qualsevol moment. Sobretot sense jengibre que és un ingredient que no a tot el món li agrada. Que sàpigues que ja estic planetjant fer-la el més aviat que puga.

    ResponElimina