dimarts, 31 de maig del 2011

MOUSSE DE XOCOLATE

Hui ha arribat el dia de la publicació de la proposta del mes de maig de Film&Food. Aquest mes Alba i Ingrid ens van proposar inpirar-nos en la pel·lícula Chocolat, protagonitzada per Johnny Depp i Juliette Binoche, per a fer una recepta de xocolate. Però el repte no acaba ahí, la part mes interessant de la proposta era triar la nostra recepta preferida de xocolate per a que la cuinara una altra persona. 
A mi m'ha tocat fer la recepta preferida de Raquel del blog de Makinochan, la mousse de xocolate. A mi també m'agrada molt i gràcies a aquest repte he descobert que no hi ha res com una bona mousse de xocolate clàssica. Des que vaig descobrir la proposta he estat buscant una recepta original i diferent però després d'intentar-ho , amb cap èxit, he decidit que la recepta que he fet és la millor opció.



Ingredients: (4 persones)
-125gr de xocolate fondant
- 3 cullerades de llet
- 3 rovell d'ou
- 4 clares d'ou
- 3 cullerades de sucre
- 75 gr de mantega
- 1 pessic de sal

Preparació:
En un casset, es fon el xocolate trossejat amb la llet. Quan el xocolate estiga fos es retira del foc, s'afig la mantega i es remou fins que es es fonga la mantega i es barrege bé. 
En un bol gran es barregen els rovells d'ou amb el sucre i es baten amb una vareta elèctrica. A continuació s'afig la barreja de xocolate a la barreja de rovells i sucre i es bat amb la vareta fins que quede tot ben lligat. 
En un altre bol es baten les clares d'ou amb un pessic de sal i l'ajuda de la vareta elèctrica fins que queden a punt de neu. 
Finalment, quan el xocolate estiga fred s'afigen les clares a punt de neu amb molt de compte, suaument, amb moviments envolvents i lents per a que no es desfaça l'espuma, i amb l'ajuda d'una cullera metàl·lica, fins que tota la barreja tinga un color homogeni. 
Es repartix la mousse en quatre recipients individuals i s'introdueix a la nevera per a que es refrede (almenys 2 hores).
Quan ja estiga ben fred estarà a punt per a servir. Jo l'he acompanyada amb uns cacauets banyats amb xocolate negre... Espectacular!



BON APPÉTIT
                                                 ***

MOUSSE DE CHOCOLATE

Hoy ha llegado el día de la publicación de la propuesta del mes de mayo de Film&Food. Este mes Alba e Ingrid nos propusieron inpirarnos en la película Chocolat, protagonizada por Johnny Depp y Juliette Binoche, para hacer una receta de chocolate. Pero el reto no termina ahí, la parte más interesante de la propuesta era elegir nuestra receta preferida de chocolate para que la cocinara otra persona. 
A mí me ha tocado hacer la receta preferida de Raquel del blog de Makinochan, la mousse de chocolate. A mí también me gusta mucho y gracias a este reto he descubierto que no hay nada como una buena mousse de chocolate clásica. Desde que descubrí la propuesta he estado buscando una receta original y diferente pero después de intentarlo, con ningún éxito, he decidido que la receta que he hecho es la mejor opción.



Ingredientes: (4 personas)
-125gr de chocolate fondant
- 3 cucharadas de leche
- 3 yema de huevo
- 4 claras de huevo
- 3 cucharadas de azúcar
- 75 gr de mantequilla
- 1 pizca de sal

Preparación:
En un cazo, se funde el chocolate troceado con la leche. Cuando el chocolate esté fundido se retira del fuego, se añade la mantequilla y se remueve hasta que se funda y se mezcle bien. 
En un bol grande se mezclan las yemas de huevo con el azúcar y se baten con una varilla eléctrica. A continuación se añade la mezcla de chocolate a la mezcla de yemas y azúcar y se bate con la varilla hasta que quede todo bien ligado. 
En otro bol se baten las claras de huevo con una pizca de sal y la ayuda de la varilla eléctrica hasta que queden a punto de nieve. 
Finalmente, cuando el chocolate esté frío se añaden las claras a punto de nieve con mucho cuidado, suavemente, con movimientos envolventes y lentos para que no se deshaga la espuma, y ​​con la ayuda de una cuchara metálica , hasta que toda la mezcla tenga un color homogéneo. 
Se reparte la mousse en cuatro recipientes individuales y se introduce en la nevera para que se enfríe (al menos 2 horas).
Cuando ya esté bien frío estará listo para servir. Yo lo he acompañado con unos cacahuetes bañados en chocolate negro ... Espectacular!
                                            
  
BON APPÉTIT

13 comentaris:

  1. Me encanta esa presentación individual... me has conquistado...

    Besos

    ResponElimina
  2. T'ha quedat fantpastica aquesta mousse!!! super esponjosa i molt molt saborosa segur!!
    Moltes gràcies per participar!!
    Un petó enormee

    ResponElimina
  3. Por favor, que colorcito más bonito y esa textura.... no, que yo estaba a dieta y no hay forma, jajajajaj.

    Besitos

    ResponElimina
  4. Hola Marisa!
    Tinc uns bombons per tu al meu blog, espero que t´agradin!
    Petons
    http://elmeublogdecuina.blogspot.com/

    ResponElimina
  5. Marissa es cierto que una buena mousse es una delicia!, la tuya de diez y fijate!!, me he tentado tanto que creo que tengo que hacer pronto...que hace siglos que no disfruto de una! :(
    Mil besitos preciosa!!!!!

    ResponElimina
  6. Me gusta mucho, se ve muy suave y delicada. Que pena no poder comer un poco.

    ResponElimina
  7. El mousse de chocolate, un clásico delicioso!! Cada vez que lo pruebo me derrito...

    Besitos!

    ResponElimina
  8. Hola Marisa, soy Raquel del blog de makinochan, este es el mousse que yo propuse, y la verdad es que te ha quedado genial, es mi postre de chocolate preferido, a mi me has conquistado!! Muy rico!

    ResponElimina
  9. La presentación individual me gusta mucho y la textura que tiene es perfecta!

    ResponElimina
  10. Encara no tinc clar qui és més artista si tú amb eixes manetes per a cuinar o Alex amb les fotos.... M'ha faltat poc per a menjar-me la pantalla de l'ordinador quan he vist la recepta!!!!

    ResponElimina
  11. Se ve una textura magnífica!
    Estupendo resultado, besitos.

    ResponElimina
  12. Creo que has superado el reto y con creces. Qué maravilla de mousse... Yo también se lo pedí a mi bloguera "desconocida". Me encanta la textura de la mousse y su sabor. Una receta de 10.

    Besos.

    ResponElimina
  13. Es veu magnific. I sé que si las penjat en el blog es perque el sabor será insuperable.Perque sé de bona tinta que quan no t'agrada a tu, no el penjes. Besets

    ResponElimina