dilluns, 20 de desembre del 2010

XULLES DE PORC AMB POMA I SIDRA

Després d'una setmana de silenci, degut a que la setmana passada va ser molt estressant, torne amb dos receptes noves perquè tot i que vaig estar molt ocupada vaig traure temps per cuinar.
La recepta en la que vaig a començar es diu "Pork chops with apples and cider", encara que com podeu veure al títol són xulles de porc. Aquesta recepta l'he treta del primer llibre de cuina que hem va regalar Àlex que es diu "Home food". És un llibre de receptes senzilles i molt interessants que em va regalar quan viviem a Brighton. 


La recepta la vaig fer el dimecres, que des de fa un parell de mesos és el dia en el que quede amb Maria i Ana per dinar. Cada setmana fa una el dinar i aquesta setmana vaig decidir fer aquesta recepta que és molt fàcil de fer i està molt bona.

Els ingredients són: ( per a 4 persones)
- 2 cebes
- 2 pomes Golden
- 2 culleradetes de sucre
- 2 culleradetes de mantega
- 4 xulles de porc grosses
- 80 ml de sidra
- 80 ml de nata per cuinar
- 1 cullerada d'oli



Preparació:
Es tallen les cebes "en juliana" i es sofrig amb l'oli en una paella ampla. Quan la ceba estiga un poc daurada  es retira a un plat. Després es pelen les pomes, es tallen per la meitat, es lleva el cor i es tallen a làmines d'un o dos centímetres. Es cuinen en la paella on abans s'han cuinat les cebes, pegant-li voltes amb molt de compte per a que no es defacen. Passats 2 minuts s'afegix el sucre i la mantega i es remou tot fins que la poma es caramel·litze i es retira de la paella. Aquesta mateixa paella s'utilitzarà per a cuinar les xulles però primer s'han d'assaonar amb sal i pebre. Es cuinen les xulles d'ambdos costats durant uns minuts, fins que estiguen fetes. Després s'afig per damunt la ceba i la poma i la sidra. Quan l'alcohol s'haja evaporat un poc, s'afig la nata, es remou tot, es deixa que es coga dos minuts i es retira del foc.

Jo vaig servir aquest plat amb unes creïlles menudes al vapor, però també es pot servir amb puré de creïlles, o creïlles al forn i una amanida verda.


Després de la carn vaig decidir fer una fondue de xocolate amb algunes fruites de temporada com la taronja, la pinya o el plàtan. Ací teniu a Ana i Maria posant-se les botes amb el xocolate...



Com vos he dit al principi tinc dos receptes noves, demà penjaré la segona...

BON ÁPPETIT

1 comentari: