dimecres, 27 d’abril del 2011

VIATGE A DONOSTIA

Ja estic ací! Després de passar uns dies per Guipúscoa he tornat amb moltes forces i ganes de fer plats nous, però abans m'agradaria compartir amb vosaltres aquesta experiència al Païs Basc, experiència que recomane a tothom.

El viatge va començar el dijous passat. Esther, Carlos Àlex i jo eixirem d'Oliva pel matí i arribàrem a San Sebastian, o com diuen els bascos, Donosti, per la vesprada. El primer que vam fer va ser anar a la pensió. Com va ser un viatge que vam organitzar a última hora no vam poder triar molt l'allotjament però la veritat és que vam tindre molta sort perquè la pensió estava en un lloc immillorable, al carrer San Juan, junt al Mercat de la Bretxa, a la part vella. Després de deixar les maletes i passar per l'oficina de turisme per agafar algun mapa de la ciutat, vam començar la visita per la part vella i més tard ,quan va caure la nit, la visita gastronòmica pels bars de pintxos. Ací vos deixe una mostra de tots els pintxos que vam poder degustar durant els dies que vam romandre a San Sebastian.

De tots els bars de pintxos que vam visitar dos van ser els que més ens van agradar: El Munto al carrer Fermín Calbetón amb uns pintxos senzills però de bona qualitat i El Zeruko al carrer Pescadería, un bar amb molts premis, uns pintxos molt originals i deliciosos però una ama molt antipàtica, encara que la qualitat del menjar supera el servici.

El divendres vam continuar el recorregut per Donosti. Vam passejar pel barri Romàntic, per a mi el barri més bonic de la ciutat amb uns edificis impresionants. I per les platges de la Concha, Ondarreta i Zurriola. Ací teniu una foto dels quatre al Peine del Viento de Chillida al final del passeig. Jo sóc la que està un poc amagada.

Per la nit, aprofitant els últims dies de la temporada de sidra, vam anar a la sidreria Astarbe a Astigarraga. Aquesta va ser una experiència molt recomanable. El menjar estava deliciós, els amos i cambrers de la sidreria eren molt simpàtics i vam poder beure tota la sidra que vam voler per un preu fantàstic. El menú constaba de una espectacular truita d'abadejo, un plat d'abadejo confitat amb pimentó verd, un bon "chuletón a la brasa" i de postres formatge amb codony i anous. Va ser una bona manera de conéixer gent i degustar la gastronomia basca i una bona sidra. La sidra estava tan bona que al acabar la nit vam tornar amb una caixa baix del braç.

El dissabte van fer una ruta per alguns pobles de Guipúscoa com Guetària, Hondarríbia i Zarautz. Uns pobles molt bonics, especialment Hondarríbia, i en Zarautz vam dinar al restaurant d'Arguiñano. Ens vam decidir pel menú degustació, un menú deliciós a un preu molt raonable. Arguiñano, per descomptat, no estava, jo per si de cas en vaig emportar el seu llibre de cuina basca per a que me'l firmara. Tot i que no ho vaig aconseguir, el dinar va estar molt bo i en un lloc privilegiat, al costat de la mar. Açó és el que vam menjar:

El diumenge vam acabar de visitar els llocs que no vam poder veure a San Sebastián, com el Monte Urgull o el Museu de San Telmo i van fer algunes compres, un poc de Txacolí, uns vitets, uns dolços i un formatge Idiazábal amb el que prepararé algun plat pròximament.

El viatge va estar fantàstic, el clima ens va acompanyar molt perquè no va ploure i la visita gastronòmica, espectacular!

BON APPÉTIT

***

VIAJE A DONOSTIA

Ya estoy aquí! Después de pasar unos días por Guipúzcoa he vuelto con muchas fuerzas y ganas de hacer platos nuevos, pero antes me gustaría compartir con vosotros esta experiencia en el País Vasco, experiencia que recomiendo a todo el mundo.

El viaje comenzó el jueves pasado. Esther, Carlos, Àlex y yo salimos de Oliva por la mañana y llegamos a San Sebastián, o como dicen los vascos, Donosti, por la tarde. Lo primero que hicimos fue ir a la pensión. Como fue un viaje que organizamos a última hora no pudimos elegir mucho el alojamiento pero la verdad es que tuvimos mucha suerte porque la pensión estaba en un lugar inmejorable, en la calle San Juan, junto al Mercado de la Bretxa, en la parte vieja. Tras dejar las maletas y pasar por la oficina de turismo para coger algún mapa de la ciudad, empezamos la visita por la parte vieja y más tarde, cuando cayó la noche, la visita gastronómica por los bares de pintxos. Aquí os dejo una muestra de todos los pinchos que pudimos degustar durante los días que permanecimos en San Sebastián.

De todos los bares de pintxos que visitamos dos fueron los que más nos gustaron: El Munto en la calle Fermín Calbetón con unos pinchos sencillos pero de buena calidad y El Zeruko en la calle Pescadería, un bar con muchos premios, unos pinchos muy originales y deliciosos pero una ama muy antipática, aunque la calidad de la comida supera el servicio.

El viernes continuamos el recorrido por Donosti. Paseamos por el barrio Romántico, para mí el barrio más bonito de la ciudad con unos edificios impresionantes. Y por las playas de la Concha, Ondarreta y Zurriola. Aquí tenéis una foto de los cuatro junto al Peine del Viento de Chillida al final del paseo. Yo soy la que está un poco escondida.

Por la noche, aprovechando los últimos días de la temporada de sidra, fuimos a la sidrería Astarbe en Astigarraga. Esta fue una experiencia muy recomendable. La comida estaba deliciosa, los dueños y camareros de la sidrería eran muy simpáticos y pudimos beber toda la sidra que quisimos por un precio fantástico. El menú constaba de una espectacular tortilla de bacalao, un plato de bacalao confitado con pimiento verde, un buen chuletón a la brasa y de postre queso con membrillo y nueces. Fue una buena manera de conocer gente y degustar la gastronomía vasca y una buena sidra. La sidra estaba tan buena que al terminar la noche volvimos con una caja debajo del brazo.

El sábado hicimos una ruta por algunos pueblos de Guipúzcoa como Guetaria, Hondarribia y Zarautz. Unos pueblos muy bonitos, especialmente Hondarribia, y en Zarautz comimos en el restaurante de Arguiñano. Nos decidimos por el menú degustación, un menú delicioso a un precio muy razonable. Arguiñano, por supuesto, no estaba, yo por si acaso me llevé su libro de cocina vasca para que me lo firmara. Aunque no lo conseguí, la comida estuvo muy buena y en un lugar privilegiado, junto a la mar. Esto es lo que comimos:

El domingo acabamos de visitar los lugares que no pudimos ver en San Sebastián, como el Monte Urgull o el Museo de San Telmo y hacer algunas compras, un poco de Txacolí, unas guindillas, unos dulces y un queso Idiazábal con lo que prepararé algún plato próximamente.

El viaje estuvo fantástico, el clima nos acompañó mucho porque no llovió y la visita gastronómica, espectacular!

BON APPÉTIT

7 comentaris:

1. Marisa, me n'alegro molt que hagis conegut la meva terra, no saps la enveja que m'has donat en llegir el teu post, allà tinc la meva mare i germans menys un que viu a Granada, el de l'estirada que no us va atendre bé, ja saps sempre hi ha la amargada de torn, en general sempre hi ha hagut bon filing amb la gent d'aquí. Això de les sidreries és la bomba, el que m'estranya que us donessin abadejo, quan allà tenim un bacallà del 10, em sento contenta que hagueu tingut bon temps, perquè la valoració és més alta, i. ..... dels pintxos no vaig a opinar perquè pecaria de xovinisme. haver si per a la pròxima ja aprens Euskera, jajajaja, que jo als tres mesos ja parlava Català, això és .... veritat
    Muxu asko

ResponElimina
  2. Com puc vore...tot un patir,no??
    m'alegre de que anara molt be!

3. Que envidia más mala malísima tengo. Este verano vamos nosotros, asi que apunto tus recomendaciones.

Besos

ResponElimina
  4. Marisa que has puesto!!....me tienes loca...las fotos, la comida, el viaje....uno de mis suenos es conocer el Pais Vasco....y tu reportaje me ha acercado a mi suegno......Abrazotes, Marcela

5. Que envidia ( sana, bueno lo intento)
    Cuantas ganas tengo que ir a Donosti....

Gracias por el relato y las fotos.

Besos

ResponElimina
  6. Cóm va estar el temporal per allí???? Teniu una careta, pobrets meus, de passar-ho molt mal i sobretot al hora de menjar...jejejejeje.
    Per cert, les fotos han quedat genial. Enhorabona al artista gràfic.

7. Ja era hora. Et trovaba a faltar. M'agrada que continues escrivint en el teu blog, estos dies t'estanyat molt no vore noves receptes. Encara que t'envejo per eixe meravillos viatje i els nous menjars que portarás de eixes terres.Besets