dilluns, 18 d’abril del 2011

FOCACCIA DE TOMAQUES SEQUES

Whole kitchen en la seua proposta salada per al mes d'abril ens convida a preparar focaccia. 
Pensava que no arribava... després d'una setmana d'adaptació en el nou lloc de treball, una setmana sense forn i un cap de setmana sense passar quasi per casa, finalment he pogut fer la focaccia i crear l'entrada el dia marcat per el cercle de Whole kitchen. Ací teniu la meua proposta de focaccia amb tomaques seques.


Ingredients:

4 tomaques seques
175 cc d’aigua
50 cc d’oli d’oliva
275 gr de farina de força
1 culleradeta de sucre
1 culleradeta de sal
1 culleradeta de romer sec
1 culleradeta de llevat
Oli d’oliva i sal grossa



Preparació:

Primer, es posen les tomaques seques en un got amb aigua calenta per a hidratar-los. Després es tallen a trossets menuts i es reserven.
En un bol gran es barreja la farina amb els sucre, la sal i el llevat. Es fa un clot al mig i s’incorpora l’aigua, l’oli, la culleradeta de romer i les tomaques seques tallades. Es barreja tot bé fins que quede una massa que no es pegue al bol. Si cal, s’afegirà més farina o aigua. En una superficie enfarinada s’amassa la barreja durant 10 minuts fins que quede una massa homogènia i elàstica. Després, es posa la massa dins d’un bol amb un poc d’oli a les parets, es cobreix amb film i es deixa reposar i fermentar durant 40 minuts. Passat aquest temps, i quan la massa haja pujat, s’estira la massa amb l’ajuda d’un corró i les mans i es posa sobre una safata per al forn amb paper per al forn. Es cobreix amb un drap net i es deixa reposar 40 minuts més. Finalment, amb el dit es fan marques per damunt de tota la superfície de la massa, s’unta un poc d’oli d’oliva, es posa un poc de sal grossa i s’introduix al forn durant 30 minuts. Quan es trau del forn, es talla a trossos i ja està preparat per menjar. Si s’acompanya de pernil o un altre tipus d’embotit o formatge serà un entrant deliciós.



BON APPÉTIT

                                               ***

FOCACCIA DE TOMATES SECOS

Whole kitchen en su propuesta salada para el mes de abril nos invita a preparar focaccia. 
 
Pensaba que no llegaba ... tras una semana de adaptación en el nuevo puesto de trabajo, una semana sin horno y un fin de semana sin pasar casi por casa, finalmente he podido hacer la focaccia y crear la entrada el día marcado por el círculo de Whole kitchen . Aquí tenéis mi propuesta de focaccia con tomates secos.

 
Ingredientes:

4 tomates secos
175 cc de agua
50 cc de aceite de oliva
275 gr de harina de fuerza
1 cucharadita de azúcar
1 cucharadita de sal
1 cucharadita de romero seco
1 cucharadita de levadura
Aceite de oliva y sal gorda



Preparación:

Primero, se ponen los tomates secos en un vaso con agua caliente para hidratarlos. Después se cortan a trocitos pequeños y se reservan.
En un bol grande se mezcla la harina con los azúcar, la sal y la levadura. Se hace un hoyo en medio y se incorpora el agua, el aceite, la cucharadita de romero y los tomates secos cortados. Se mezcla todo bien hasta que quede una masa que no se pegue al bol. Si es necesario, se añadirá más harina o agua. En una superficie enharinada  se amasa la mezcla durante 10 minutos hasta que quede una masa homogénea y elástica. Después, se pone la masa en un bol con un poco de aceite en las paredes, se cubre con film y se deja reposar y fermentar durante 40 minutos. Pasado este tiempo, y cuando la masa haya subido, se estira la masa con la ayuda de un rodillo y las manos y se pone sobre una bandeja para horno con papel para horno. Se cubre con un paño limpio y se deja reposar 40 minutos más. Finalmente, con el dedo se hacen marcas por encima de toda la superficie de la masa, se unta un poco de aceite de oliva, se pone un poco de sal gorda y se introduce en el horno durante 30 minutos. Cuando se saca del horno, se corta en trozos y ya está listo para comer. Si se acompaña de jamón u otro tipo de embutido o queso será un entrante delicioso.

BON APPÉTIT

4 comentaris:

  1. Una delicia con tomates secos....le pones un poco de aceite de oliva y listo!!.....maravilloso.........Abrazotes, Marcela

    ResponElimina
  2. me encanta con tomates secos debe quedar divino! un besote guapa

    ResponElimina
  3. Ummm, que rica focaccia, me llevo un trocito.

    ResponElimina