dilluns, 11 d’abril del 2011

ENSALADA FRESQUETA DE COUS COUS

Normalment els nom que pose a les receptes consisteix en un resum dels ingredients principals dels que està feta, però aquesta ensalada té massa ingredients per a un títol i ningun més important que un altre, així que he decidit posar-li aquest nom perquè fresqueta és com millor està. 


Amb aquesta recepta participe en els concurs "Comida para llevar" organitzat pel blog Los inventos de Carmela.
Carmela ens proposa fer una recepta que ens pugam emportar a la platja, d'excursíó o a la feina. I que millor que una ensalada amb ingredients frescs, lleugera i deliciosa per a un dia calorós. Ésta ja l'he feta varies vegades per menjar a casa o emportar i el resultat sempre ha estat deliciós.

Ingredients:(per 2 o 3 persones com a plat principal)
- 2 o 3 fulls d'encisam
- 1 got de cous-cous
- 1 pit de pollastre
- 1 rama d'api
- 1 poma
- 1 grapat de panses (al gust)
- oli  d'oliva i sal
- espècies (pebre, all en pols, orenga, jolivert, cúrcuma...)
- suc de mitja llima

Preparació:
Primer, es cuina el pollastre per que que no estiga molt calent quan es barrege amb la resta d'ingredients. Es pot torrar a la planxa o bullir amb un poc d'aigua. Jo ho he provat de les dos maneres i les dos m'agraden. En aquest cas he bullit el pollastre uns minuts (quan la carn ja estava blanca) i l'he deixat reposar. Després es talla a trossets molt menuts, s'assaona amb sal, pebre, all en pols i un poc d'oli d'oliva i es reserva.
Es renten els fulls d'encisam, la rama d'apì, es pela la poma i es tallen els tres ingredients a trossets molt menuts. 
Es cuina el cous cous segons indique a l'envàs i després de deixar reposar uns minuts es barreja en un bol gran amb l'encisam, l'api, la poma i el pollastre. S'afigen també les panses al gust i es prepara l'adob que es vulga. Per a aquesta ensalada una salsa de iogurt li aniria molt bé però jo he preferit fer una salsa més lleugera amb oli. En un bol menut es posa el suc de mitja llima, un bon doll (2 o 3 cullerades grans) d'oli d'oliva i les espècies que més vos agraden (jo he utilitzat pebre, all en pols, orenga, jolivert picat i un poquet de cúrcuma). Es barreja la ensalada amb la salsa i es deixa en la nevera fins que ens la emportem. El resultat és refrescant i boníssim.



BON APPÉTIT


                                 ***


ENSALADA FRESQUITA DE COUS COUS


Normalmente los nombres que pongo a las recetas consisten en un resumen de los ingredientes principales de los que está hecha, pero esta ensalada tiene demasiados ingredientes para un título y ninguno más importante que otro, así que he decidido ponerle este nombre porque fresquita es como mejor está. 


Con esta receta participo en el concurso "Comida para llevar" organizado por el blog Los inventos de Carmela .
Carmela nos propone hacer una receta que nos podamos llevar a la playa, de excursión o al trabajo. Y que mejor que una ensalada con ingredientes frescos, ligera y deliciosa para un día caluroso. Ésta ya la he hecho varias veces para comer en casa o llevar y el resultado siempre ha sido delicioso.

Ingredientes: (para 2 o 3 personas como plato principal)
- 2 o 3 hojas de lechuga
- 1 vaso de cous-cous
- 1 pechuga de pollo
- 1 rama de apio
- 1 manzana
- 1 puñado de pasas (al gusto)
- Aceite de oliva y sal
- Especies (pimienta, ajo en polvo, orégano, perejil, cúrcuma ...)
- Zumo de medio limón

Preparación:
Primero, se cocina el pollo para que no esté muy caliente cuando se mezcle con el resto de ingredientes. Se puede asar a la plancha o hervir con un poco de agua. Yo lo he probado de las dos maneras y ambas me gustan. En este caso he hervido el pollo unos minutos (cuando la carne ya estaba blanca) y la he dejado reposar. Después se corta a trozos muy pequeños, se sazona con sal, pimienta, ajo en polvo y un poco de aceite de oliva y se reserva.
Se lavan las hojas de lechuga, la rama de apio, se pela la manzana y se cortan los tres ingredientes en trocitos muy pequeños. 
Se cocina el cous cous según indique en el envase y después de dejar reposar unos minutos se mezcla en un bol grande con la lechuga, el apio, la manzana y el pollo. Se añaden también las pasas al gusto y se prepara el abono que se quiera. Para esta ensalada una salsa de yogur le iría muy bien pero yo he preferido hacer una salsa más ligera con aceite. En un bol pequeño se pone el zumo de medio limón, un buen chorro (2 o 3 cucharadas grandes) de aceite de oliva y las especies que más os gustan (yo he utilizado pimienta, ajo en polvo, orégano, perejil picado y un poquito de cúrcuma). Se mezcla la ensalada con la salsa y se deja en la nevera hasta que nos la llevamos. El resultado es refrescante y buenísimo.
BON APPÉTIT

8 comentaris:

  1. Deliciosa.
    Es verdad que con el calorcito que está haciendo apetecen estas ensaladas un montón.

    Besos

    ResponElimina
  2. Una ensalada estupenda, te copio la receta. Besos

    ResponElimina
  3. Per si vos pot servir...jo torre una miqueta el cous cous en una paella abans d'afegir l'aigua!!

    ResponElimina
  4. La he visto en varios blogs pero nunca la hice ..la apunto bssss MARIMI

    ResponElimina
  5. Que delicia!!....con el calor de estos dias apetece una ensalada ligera y sabrosa.....ademas me encanta el cous cous!!....suerte en el concurso....una delicia!!......Abrazotes, Marcela

    ResponElimina
  6. Qué ensalada de cous-cous más rica.
    Ya sé como voy a ponerlo la próxima vez.
    Besos

    ResponElimina
  7. Xe que bo!!!!
    Amb la calor que comensa a fer la veritat que apetix moltíssim aquest plat i, a més, te una pinta inmillorable. Besets

    ResponElimina
  8. Fantàstic per este temps de calor , es veu molt bo i apetitos

    ResponElimina