Em pregunte si pararà de ploure? El clima en Irlanda és un enigma, en el mateix dia pot ploure i al minut eixir un sol fantàstic que queda cobert pels núvols en questió de segons. Ahir vam poder gaudir d'un dia soleiat i vam fer un picnic a Cobh junt la mar. Hui no hem corregut la mateixa sort i des que ens hem alçat no ha parat de ploure i el cèl està gris... Però algo que he aprés estant ací és que no pots deixar que la plutja dirigisca la teua vida i per supost no ens hem quedat en casa. Hem anat a vore la Crawford Art gallery, després una tenda de discs i llibres i per últim el meu lloc preferit de Cork, l'English market. És un mercat fabulós, on pots trobar productes de tot típus, carn de la millor qualitat, peix fresc, fruites de tot arreu, dolços, pa, formatges deliciosos... mare meua se'm fa la boca aigua sols de recordar-ho...
Anava amb la idea de comprar unes clòtxines i cloïsses per fer una recepta irlandesa que tenia al cap però ja se sap que quan el peix és fresc no sempre trobes el que vols i com no hi havien cloïsses he decidit fer un altre plat molt irlandés perfecte per un dia fred, l'Irish stew. Segons el llibre de receptes aquest és un guisat fet amb carn de corder, però parlant amb el carnisser m'ha dit que ací solen fer l'Irish stew amb carn de vedella, i m'ha posat una carn que tenia molt bona pinta. Els puristes diuen que s'ha de cuinar sols amb creïlles i ceba i s'acompanya amb carlotes cuinades a part, peró molta gent ho cuina tot junt i jo no vull ser purista així que jo ho he clavat tot a la mateixa cassola. La veritat és que és com un guisat dels que solc fer a casa peró molt més senzill i saníssim perquè no porta ni oli ni cap greix.
Ingredients: (2 persones)
-500 gr de carn de vedella a cubs (o corder)
- 1 ceba
- 1 carlota
- 125 gr de creïlles
- jolivert fresc picat
- timonet fresc picat
- 1 got i 1/2 d'aigua
- sal i pebre
Preparació:
Es pica la ceba i es posa en el fons d'una cassola com a base del guisat. Després es posa la carn damunt (tot açó fora del foc, en cru), s'assaona amb sal i pebre i es s'empolvora amb el jolivert i el timonet picats (molt més jolivert que timonet). Es posen les creïlles pelades i a trossos grans (si son menudes senceres) damunt de la carn i la carlota pelada i tallada a rodanxes. Es cobreix amb aigua (amb un got i un poquet més serà suficient) i es posa a foc fort. Quan comence a bullir es tapa la cassola, es baixa el foc i es deixa coure com a mínim mitja hora (o més a foc molt baix). També es pot cuinar al forn a 180º en una hora. Passat aquest temps, quan la creïlla estiga tendra, la carn cuita i el caldo reduït ja estarà a punt per servir amb un bon tros de pa.
BON APPÉTIT
Que passeu una bona setmana! pròximes notícies des de Galway...
***
BON APPÉTIT
***
Me pregunto si parará de llover? El clima en Irlanda es un enigma, en el mismo día puede llover y al minuto salir un sol fantástico que queda cubierto por las nubes en cuestión de segundos. Ayer pudimos disfrutar de un día soleado e hicimos un picnic en Cobh junto al mar. Hoy no hemos corrido la misma suerte y desde que nos hemos levantado no ha parado de llover y el cielo está gris ... Pero algo que he aprendido estando aquí es que no puedes dejar que la lluvia dirija tu vida y por supuesto no nos hemos quedado en casa. Hemos ido a ver la Crawford Art gallery, después una tienda de discos y libros y por último mi lugar preferido de Cork, el English market. Es un mercado fabuloso, donde puedes encontrar productos de todo típo, carne de la mejor calidad, pescado fresco, frutas de todas partes, dulces, pan, quesos deliciosos ... madre mía,se me hace la boca agua sólo de recordarlo ...
Iba con la idea de comprar unos mejillones y almejas para hacer una receta irlandesa que tenía en la cabeza pero ya se sabe que cuando el pescado es fresco no siempre encuentras lo que quieres y como no habían almejas he decidido hacer otro plato muy irlandés perfecto por un día frío, el Irish stew. Según el libro de recetas este es un guiso hecho con carne de cordero, pero hablando con el carnicero me ha dicho que aquí suelen hacer el Irish stew con carne de ternera, y me ha puesto una carne que tenía muy buena pinta. Los puristas dicen que hay que cocinarlo sólo con patatas y cebolla y se acompaña con zanahorias cocinadas a parte, pero mucha gente lo cocina todo junto y yo no quiero ser purista así que yo lo he metido todo en la misma cazuela. La verdad es que es como un guiso de los que suelo hacer en casa pero mucho más sencillo y sanísimo porque no lleva ni aceite ni grasa.
Ingredientes: (2 personas)
-500 g de carne de ternera en cubos (o cordero)
- 1 cebolla
- 1 zanahoria
- 125 g de patatas
- Perejil fresco picado
- Tomillo fresco picado
- 1 vaso y 1 / 2 de agua
- Sal y pimienta
Preparación:
Se pica la cebolla y se pone en el fondo de una cazuela como base del guiso. Luego se pone la carne encima (todo esto fuera del fuego, en crudo), se sazona con sal y pimienta y se espolvorea con el perejil y el tomillo picados (mucho más perejil que tomillo). Se ponen las patatas peladas y a trozos grandes (si son pequeñas enteras) sobre la carne y la zanahoria pelada y cortada en rodajas. Se cubre con agua (con un vaso y un poquito más será suficiente) y se pone a fuego fuerte. Cuando empiece a hervir se tapa la cazuela, se baja el fuego y se deja cocer como mínimo media hora (o más a fuego muy bajo). También se puede cocinar al horno a 180º durante una hora. Pasado este tiempo, cuando la patata esté tierna, la carne cocida y el caldo reducido ya estará listo para servir con un buen trozo de pan.
BON APPÉTIT
Que paséis una buena semana! próximas noticias desde Galway ...
Delicioso!!....que rico es viajar, disfrutar y comer cosas ricas!!......Abrazotes, Marcela
ResponEliminaque rico. Se ve estupendo. Bss.
ResponEliminaQué bueno este guiso irlandés.
ResponEliminaQué bonito es todo aquello.....
Muchos besos :)