Com ja vaig dir en l'última entrada estic de vacances fora de casa però no de la cuina. El dijous vam arribar a Dublín i de seguida ens van sentir acollits per la ciutat. La gent és molt amable i si t'allotges en un youth hostel (alberg) el més segur és que no tardes en fer companys de viatge. De moment ja hem passat estones molt agradables amb un espanyol, dos italians i un americà.
Una altra avantage del youth hostel és que tens al teu abast una cuina per preparar algun picnic, un menjar calent per a les nits fredes i, per què no, estalviar un poc perquè un mes menjant tots els dies de restaurant pot eixir per un ull de la cara! La cuina d'aquest alberg està molt bé, jo crec que era la d'un antic restaurant, i encara que no tenia molts utensilis, m'he les he arreglat per fer alguna recepta irlandesa aquesta setmana.
El divendres passejant pel centre vaig trobar una llibreria que estava a punt de tancar i tenia els llibre molt barats. Em vaig comprar un parell de llibres i, com no, un d'ells era de cuina (de cuina tradicional irlandesa) i ja he marcat moltes receptes interessants.
La recepta de hui és la primera de algunes receptes irlandeses que pense compartir amb vosaltres. Es tracta d'un guisat fet amb salsitxes, cansalada, i creïlles,que com el seu nom indica, és típic en la capital irlandesa.
Es diu que era el plat preferit de Jonathan Swift, escriptor irlandés autor de "Els viatges de Gulliver". En l'àrea "The Liberties",en la part oest de Dublin, és un plat que sol menjar-se el dissabte per la nit (jo el vaig fer ahir per la nit, així que ho vaig encertar!) o en funerals perquè és un plat molt còmode del que no cal tenir molta cura perquè quan més temps passe al foc (al mínim) més bo serà el sabor. És un plat molt fàcil de fer, l'únic secret és que es faça amb temps i que les salsitxes siguen de bona qualitat. Espere que vos agrade.
Ingredients: (2 persones)
- 6 salsitxes de porc menudes (Irish pork sausages) o 4 si son grans
- 4 creïlles
- 2 o 4 tallades grosses de cansalada
-1 ceba
- jolivert
- pebre
- oli i sal
Preparació:
Es pica la ceba ben menuda i es sofrig en una cassola ampla amb dos cullerades d'oli. Quan estiga un poc daurada s'afig la cansalada a trossets menuts i un poc de pebre. Es remou i de seguida s'incorporen les salsitxes senceres, es torna a possar un poc de pebre i es remou. Després s'afigen les creïlles pelades i tallades en quatre, un poc més de pebre i el jolivert picat, es remou i quan tots els ingredients estiguen barrejats es cobrixen d'aigua (2 gots) i es rectifica de sal. Si no vos agrada el picant es pot suprimir el pebre o disminuir la quantitat, però a mi em va encantar així. Es baixa el foc al mínim , es tapa la cassola i es deixa coure unes 2 hores. Abans de servir, es destapa la cassola i es puja el foc per a que s'evapore un poc el caldo. El resultat... boníssim, per mullar un bon pa!
La pròxima entrada serà desde Kilkenny, ja aniré informant-vos... Que passeu una bona setmana
***
Como ya dije en la última entrada estoy de vacaciones fuera de casa pero no de la cocina. El jueves llegamos a Dublín y en seguida nos sentimos acogidos por la ciudad. La gente es muy amable y si te alojas en un youth hostel (albergue) lo más seguro es que no tardes en hacer compañeros de viaje. De momento ya hemos pasado ratos muy agradables con un español, dos italianos y un americano.
Otra ventaja del youth hostel es que tienes a tu alcance una cocina para preparar algún picnic, una comida caliente para las noches frías y, por qué no, ahorrar un poco, porque un mes comiendo todos los días de restaurante puede salir por un ojo de la cara! La cocina de este albergue está muy bien, yo creo que era la de un antiguo restaurante, y aunque no tenía muchos utensilios, me las he arreglado para hacer alguna receta irlandesa esta semana.
El viernes paseando por el centro encontré una librería que estaba a punto de cerrar y tenía los libros muy baratos. Me compré un par de libros y, como no, uno de ellos era de cocina (de cocina tradicional irlandesa) y ya he marcado muchas recetas interesantes.
La receta de hoy es la primera de algunas recetas irlandesas que pienso compartir con vosotros. Se trata de un guiso hecho con salchichas, tocino, y patatas, que como su nombre indica, es típico en la capital irlandesa.
Se dice que era el plato preferido de Jonathan Swift, escritor irlandés autor de "Los viajes de Gulliver". En el área "The Liberties", en la parte oeste de Dublín, es un plato que suele comerse el sábado por la noche (yo lo hice ayer por la noche, así que acerté!) O en funerales porque es un plato muy cómodo del que no hay que estar muy pendiente porque cuanto más tiempo pase al fuego (al mínimo) mejor será el sabor. Es un plato muy fácil de hacer, el único secreto es que se haga con tiempo y que las salchichas sean de buena calidad. Espero que os guste.
Ingredientes: (2 personas)
- 6 salchichas de cerdo pequeñas (Irish pork sausages) o 4 si son grandes
- 4 patatas
- 2 o 4 lonchas grandes de tocino
-1 Cebolla
- Perejil
- Pimienta
- Aceite y sal
Preparación:
Se pica la cebolla muy pequeña y se sofríe en una cazuela ancha con dos cucharadas de aceite. Cuando esté un poco dorada se añade el tocino a trocitos pequeños y un poco de pimienta. Se remueve y enseguida se incorporan las salchichas enteras, se vuelve a poner un poco de pimienta y se remueve. Después se añaden las patatas peladas y cortadas en cuatro, un poco más de pimienta y el perejil picado, se remueve y cuando todos los ingredientes estén mezclados se cubren con agua (2 vasos) y se rectifica de sal. Si no os gusta el picante se puede suprimir la pimienta o disminuir la cantidad, pero a mí me encantó así. Se baja el fuego al mínimo, se tapa la cazuela y se deja cocer unas 2 horas. Antes de servir, se destapa la cazuela y se sube el fuego para que se evapore un poco el caldo. El resultado ... buenísimo, para mojar con un buen pan!
La próxima entrada será desde Kilkenny, ya os iré informando ... Que paséis una buena semana
BON APPÉTIT
Que rico!!....ir cocinando y haciendo reportaje!!....pasalo fantastico y disfruta!!.......Abrazotes, Marcela
ResponEliminaDoncs sí que aprofites bé el temps!!! No esperava que pujares cap recepta des de Irlanda. M'agrada vore com et preocupes per conéixer tots els aspectes dels altres països i que ho compartisques, dona la sensació que ens portes en la maleta..jajjajajajaq
ResponEliminaMarisa, me parece genial el que nos compartas las recetas del libro, esta cocina es muy desconocida.
ResponEliminaQue rico plato, disfruta de las vacaciones.
Besos.
Una receta internacional que traspasa fronteras. Tiene muy buena pinta, vamos que me la cenaba ahora mismo sin rechistar ;D
ResponEliminaBesos.