dijous, 11 d’agost del 2011

CHICKEN BREASTS STUFFED WITH APPLES AND WHITE PUDDING BAKED IN CIDER

PITS DE POLLASTRE FARCITS DE POMA I BUTIFARRA BLANCA AL FORN AMB SIDRA

Heu vist quin títol més llarg? Així era el de la recepta del llibre de cuina irlandesa! I és que tots els ingredients són tan importants en el plat que no se'n podien deixar cap en el títol. 

Com vos vaig prometre en l'última entrada, abans de deixar Kilkenny havia de preparar una altra recepta irlandesa d'aquest llibre. Demà canviem de ciutat i marxem a Cork així que hui després de passar pel Farm market he decidit fer aquesta deliciosa  recepta de pollastre. Segur que esteu pensant que totes les receptes irlandeses son de carn, després del guisat de salsitxes i aquesta, però a partir de demà estarem per àrees més costeres on el peix i el marisc estarà més al nostre abast.

Amb aquesta recepta he descobert dos nous ingredients: el white pudding i la sidra irlandesa (bé, la sidra ja la vaig provar ahir al pub però no en la cuina!). El white pudding és com una espècie de butifarra blanca, pareguda al blanquet, així que si voleu provar a fer aquest plat, i no en trobeu, podeu utilitzar el blanquet. La barreja de la dolçor de la poma amb el toc picant i salat del white pudding és tan deliciosa que fan una combinació perfecta per farcir el pollastre. 




Ingredients: (2 persones)

- 2 pits de pollastre (amb pell)
- 40 gr de white pudding (o blanquet)
- 1/2 poma
- un grapat menut de jolivert
- mitja cullerada de cebollí
- 30 gr de molla de pa
- 1 tassa de sidra irlandesa 
- 2 cullerades de nata
- 1/2 tassa de caldo de pollastre
- sal i pebre

Preparació:

Per preparar el farcit del pollastre, primer s'esmicola el white pudding en un bol. Es talla la poma a trossets molt menuts i s'afig al white pudding. S'incorpora la molla de pa (un poc banyada amb llet) i el jolivert i el cebollí picat. S'afigen dos cullerades de sidra i es barreja tot bé fins que quede una massa consistent. Després s'obrin els pits de pollastre per la meitat i es posa el farcit dins. Es tanquen els pits,es posen en una safata per al forn i s'assaonen amb sal i pebre. Al voltant dels pits es posa la sidra i el caldo de pollastre i s'introduix la safata tapada al forn durant 25 minuts a 180º. Passat este temps es destapa i es deixa al forn 20 minuts més a la mateixa temperatura (els últims 5 minuts al grill per a que quede cruixent). Es reserva el pollastre i els sucs de la cocció es posen en una cassola amb la nata i es porta a ebullició. S'afig un poc de cebollí picat, sal i pebre a la salsa, i quan ja estiga un poc espesa es retira del foc. El pollastre es servix amb uns trossos de poma i la salsa al voltant. Delicious!!



BON APPÉTIT


                                          ***
PECHUGAS DE POLLO RELLENAS DE MANZANA Y MORCILLA BLANCA HORNEADO CON SIDRA


¿Habéis visto qué título más largo? Así era el de la receta del libro de cocina irlandesa! Y es que todos los ingredientes son tan importantes en el plato que no se podían descartar en el título. 

Como os prometí en la última entrada, antes de dejar Kilkenny debía preparar otra receta irlandesa de este libro. Mañana cambiamos de ciudad y nos vamos a Cork así que hoy después de pasar por el Farm market he decidido hacer esta deliciosa receta de pollo. Seguro que estáis pensando que todas las recetas irlandesas son de carne, después del guiso de salchichas y esta, pero a partir de mañana estaremos por áreas más costeras donde el pescado y el marisco estará más a nuestro alcance.

Con esta receta he descubierto dos nuevos ingredientes: el white pudding y la sidra irlandesa (bueno, la sidra ya la probé ayer en el pub pero no en la cocina!). El white pudding es como una especie de morcilla blanca, parecida al blanquet, así que si queréis probar a hacer este plato, y no lo encontráis, podéis utilizar el blanquet. La mezcla de la dulzura de la manzana con el toque picante y salado del white pudding es tan deliciosa que hacen una combinación perfecta para rellenar el pollo. 




Ingredientes: (2 personas)

- 2 pechugas de pollo (con piel)
- 40 gr de white pudding (o blanquet)
- 1 / 2 manzana
- Un puñado pequeño de perejil
- Media cucharada de cebollino
- 30 gr de miga de pan
- 1 taza de sidra irlandesa 
- 2 cucharadas de nata
- 1 / 2 taza de caldo de pollo
- Sal y pimienta

Preparación:

Para preparar el relleno del pollo, primero se desmenuza el white pudding en un bol. Se corta la manzana en trocitos muy pequeños y se añade el white pudding. Se incorpora la miga de pan (un poco bañada en leche) y el perejil y el cebollino picado. Se añaden dos cucharadas de sidra y se mezcla todo bien hasta que quede una masa consistente. Después se abren las pechugas de pollo por la mitad y se pone el relleno dentro. Se cierran las pechugas, se ponen en una bandeja para el horno y se sazonan con sal y pimienta. Alrededor de las pechugas se pone la sidra y el caldo de pollo y se introduce la bandeja tapada al horno durante 25 minutos a 180 º. Pasado este tiempo se destapa y se deja en el horno 20 minutos más a la misma temperatura (los últimos 5 minutos al grill para que quede crujiente). Se reserva el pollo y los jugos de la cocción se ponen en una cazuela con la nata y se lleva a ebullición. Se añade un poco de cebollino picado, sal y pimienta a la salsa, y cuando ya esté un poco espesa se retira del fuego. El pollo se sirve con unos trozos de manzana y la salsa alrededor. Delicious!
BON APPÉTIT

5 comentaris:

  1. Quina delicia! com més llarg sigui el nom menys durarà en el plat el menjar! jejeje petons wapa.

    ResponElimina
  2. Delicioso!!....aunque sea largo....y lo mejor es que estas disfrutando el pais y la cocina al mismo tiempo!!....me alegro!!.....Abrazotes, Marcela

    ResponElimina
  3. Que receta más rica Marisa. ¡Buen viaje a Cork!

    Besos

    ResponElimina
  4. Quins records, la ruta que estàs fent, m'encanta!! Es que em va agradar tant i tant Irlanda. Unes receptes genials...
    Petons.

    ResponElimina