dimecres, 8 de juny del 2011

LLOBARRO A LA PLANXA AMB LLORER

Ja fa una setmana que no publique res i he estat un poc desapareguda de la blogosfera. Ara és la recta final del curs i hi ha molta feina per fer: molts exams per corregir, notes per posar, feina retardada... i  és que per si encara no ho havia comentat, sóc professora de secundària, en concret, d'anglés. Ahir vaig estar corregint fins altes hores de la nit perquè hui volia dedicar-li la vesprada al bloc.
I he pensat publicar una recepta sana, sencilla i ràpida de fer per a aquestes setmanes un poc caòtiques abans de les vacances. 
El peix m'agrada de totes les maneres però normalment sóc prou tradicional en la manera de cuinar-lo. El peix com el salmó, la tonyina, l'emperador i altres que venen a filets els cuine a la planxa i d'altres com la daurada, la caballa o el llobarro solc fer-los al forn. Tanmateix, en el número de Cuina Mediterrània de Lecturas hi ha moltes receptes interessants, entre les que es troba aquesta deliciosa i senzilla recepta de llobarro a la planxa que m'agradaria compartir amb vosaltres. 


Ingredients: (2 persones)

- 2 llobarros menuts (o 1 gran obert per la meitat)
- fulls de llorer
- 1 dent d'all picada
- 2 cullerades d'oli
- 1 llima
- sal i pebre

Preparació:

Es netegen els llobarros i es lleven les escates i les vísceres (jo també li vaig llevar el cap). Es llaven bé baix del doll de l'aixeta fins que queden ben netes i sense pelletes negres. Es sequen amb paper absorbent i es fan diversos talls en els lloms superiors. Es llaven els fulls de llorer, es sequen i s'introduix un full en cada tall del llom. 
En un bol menut es barreja el suc de mitja llima, la dent d'all picada, les dos cullerades gran d'oli d'oliva, un poc de sal i pebre. S'aboca la barreja damunt dels llobarros, que estaran en un plat, es tapen amb film transparent, i es deixa marinar en la nevera durant 30 minuts. Passat aquest temps s'escorren el llobarros i es torren en una planxa ben calenta amb una culleradeta d'oli durant 4 minuts per cada costat. 
El llorer li dona un aroma i sabor magnífic que recorda l'aroma de la barbacoa així que supose que enlloc de cuinar-ho a la planxa també es podría torrar a la barbacoa després de secar el peix amb paper de cuina.
Es servix immediatament acompanyat d'unes creïlles bollides o torrades. Una recepta molt fàcil però fantàstica per al començament de l'estiu.



BON APPÉTIT

                                                 ***

LUBINA A LA PLANCHA CON LAUREL

Hace una semana que no publico nada y he estado un poco desaparecida de la blogosfera. Ahora es la recta final del curso y hay mucho trabajo por hacer: muchos exémenes que corregir, notas por poner, trabajo retrasado... y es que por si aún no lo había comentado, soy profesora de secundaria, en concreto, de inglés. Ayer estuve corrigiendo hasta altas horas de la noche porque hoy quería dedicarle la tarde al blog. Y he pensado publicar una receta sana, sencilla y rápida de hacer para estas semanas un poco caóticas antes de las vacaciones. 
El pescado me gusta de todas las maneras pero normalmente soy bastante tradicional en la manera de cocinarlo. El pescado como el salmón, el atún, el emperador y otros que venden en filetes los cocino a la plancha y otros como la dorada, la caballa o la lubina suelo prepararlos al horno. Sin embargo, en el número de Cocina Mediterránea de Lecturas hay muchas recetas interesantes, entre las que se encuentra esta deliciosa y sencilla receta de lubina a la plancha que me gustaría compartir con vosotros. 


Ingredientes: (2 personas)

- 2 lubinas pequeñas (o 1 grande abierta por la mitad)
- Hojas de laurel
- 1 diente de ajo picado
- 2 cucharadas de aceite
- 1 limón
- Sal y pimienta

Preparación:

Se limpian las lubinas y se quitan las escamas y las vísceras (yo también le quité la cabeza). Se lavan bien bajo del chorro del grifo hasta que queden bien limpias y sin pielecitas negras. Se secan con papel absorbente y se hacen varios cortes en los lomos superiores. Se lavan las hojas de laurel, se secan y se introduce una hoja en cada corte del lomo. 
En un bol pequeño se mezcla el zumo de medio limón, el diente de ajo picado, las dos cucharadas grandes de aceite de oliva, un poco de sal y pimienta. Se vierte la mezcla sobre los lubinas, que estarán en un plato, se tapan con film transparente, y se deja marinar en la nevera durante 30 minutos. Pasado este tiempo se escurren las lubinas y se asan en una plancha bien caliente con una cucharadita de aceite durante 4 minutos por cada lado. 
El laurel le da un aroma y sabor magnífico que recuerda al aroma de la barbacoa así que supongo que en lugar de cocinarlo a la plancha también se podría asar en la barbacoa tras secar el pescado con papel de cocina.
Se sirve inmediatamente acompañado de unas patatas hervidas o asadas. Una receta muy fácil pero fantástica para el comienzo del verano.

BON APPÉTIT

7 comentaris:

  1. Sencill alhora que boníssim.
    Salutacions.

    ResponElimina
  2. No sabes como me gusta el pescado....es quizas lo que mas me gusta de la comida mediterranea....el uso del pescado de mil formas y todas deliciosas....tu receta sencillamente maravillosa.....me lees en ingles o castellano??......Abrazotes, Marcela

    ResponElimina
  3. Que bo i sencill.Es un menjar que deviem fer més a menut. En totes les dietes eu recomanen. Besets

    ResponElimina
  4. Ha quedat molt bo.Gracies per aquesa recepta es molt senzilla i gustosa

    ResponElimina

  5. aring, I've found this interesting! Check it out!

    Massage Madrid |

    ResponElimina