dijous, 9 de juny del 2011

ALBARGINA FARCIDA DE CARN I SOBRASSADA

Sempre que em compre una revista o un llibre de cuina nou el primer que faig és fer una lectura ràpida de les receptes i marcar aquelles que faré segur pròximament. La recepta de hui és la primera que vaig marcar del número de Cocina Mediterranea de Lecturas. Aquest número ha sigut tot un encert perquè ja en porte dos (i més que en pense fer) i pel que he pogut vore en alguns dels vostres blocs a vosaltres també vos ha agradat. 

Les albargines farcides de carn tradicionals m'encanten però si a més se li afig un poc de sobrassada el sabor es increïble i l'aroma que deixa en la cuina quan es trau del forn és fabulós. Aquestes les vaig fer el dissabte passat per dinar i en les vam acabar totes amb pell i tot!



Ingredients: (2 persones)

- 2 albargines
- 250 gr de carn picada mixta (de vedella i porc)
- 1/2 ceba
- 1 tomaca
- 30 gr de sobrassada
- 1 dent d'all
- jolivert picat
- anou moscada
- 25 gr de pa ratllat
- oli d'oliva
- sal i pebre

Preparació:

Es renten les albargines, es partixen per la meitat longitudinalment i s'escalden en una cassola amb aigua bullint durant 4 minuts. Passat aquest temps, es buida la polpa amb una cullereta, no tota per a que no es trenquen les albergines i es puguen omplir després (la polpa es reserva). Es fa un tall en forma de creu en la base de la tomaca i s'escalda durant 2 minuts en aigua bullint. Es refresca, es pela i es trosseja. 
En una paella amb dos cullerades d'oli es cuina la carn picada amb la sobrassada durant 5 minuts. S'assaona amb sal, pebre i un pessic d'anou moscada, es remou i es reserva la carn. En la mateixa paella amb una cullerada d'oli es cuina la ceba picada, a foc baix, durant 7 minuts. S'incorpora l'all picat, es cuina 1 minut i s'afig la polpa de l'albargina picada. Es deixa coure 4 minuts i s'afig la tomaca trossejada. Es cuina tot durant 5 minuts, s'assaona i s'afig la carn. S'empolvora amb el jolivert picat i es deixa coure 10 minuts, removent de tant en tant.
S'omplin les barquetes d'albargina amb la preparació de carn, s'empolvoren amb el pa ratllat, s'arruixen amb un fil d'oli d'oliva i s'acaben de coure al forn, precalfat a 180º, durant 15 minuts y 5 minuts al grill. Es servixen immediatament o es deixen reposar uns minuts. 


BON APPÉTIT

                                                     ***

BERENJENA RELLENA DE CARNE Y SOBRASADA



Siempre que me compro una revista o un libro de cocina nuevo lo primero que hago es hacer una lectura rápida de las recetas y marcar aquellas que haré seguro próximamente. La receta de hoy es la primera que marqué del número de Cocina Mediterránea de Lecturas. Este número ha sido todo un acierto porque ya llevo dos (y más que pienso hacer) y por lo que he podido ver en algunos de vuestros blogs a vosotros también os ha gustado. 

Las berenjenas rellenas de carne tradicionales me encantan pero si además se les añade un poco de sobrasada el sabor es increíble y el aroma que deja en la cocina cuando se saca del horno es fabuloso. Estas las hice el sábado pasado para comer y nos las acabamos todas con piel y todo!



Ingredientes: (2 personas)

- 2 berenjenas
- 250 gr de carne picada mixta (de ternera y cerdo)
- 1 / 2 cebolla
- 1 tomate
- 30 gr de sobrasada
- 1 diente de ajo
- Perejil picado
- Nuez moscada
- 25 gr de pan rallado
- Aceite de oliva
- Sal y pimienta

Preparación:

Se lavan las berenjenas, se parten por la mitad longitudinalmente y se escaldan en una cazuela con agua hirviendo durante 4 minutos. Pasado este tiempo, se vacía la pulpa con una cucharilla, no toda para que no se rompan las berenjenas y se puedan llenar después (la pulpa se reserva). Se hace un corte en forma de cruz en la base del tomate y  se escalda durante 2 minutos en agua hirviendo. Se refresca, se pela y se trocea. 
En una sartén con dos cucharadas de aceite se cocina la carne picada con la sobrasada durante 5 minutos. Se sazona con sal, pimienta y una pizca de nuez moscada, se remueve y se reserva la carne. En la misma sartén con una cucharada de aceite se cocina la cebolla picada, a fuego bajo, durante 7 minutos. Se incorpora el ajo picado, se cocina 1 minuto y se añade la pulpa de la berenjena picada. Se deja cocer 4 minutos y se añade el tomate troceado. Se cocina todo durante 5 minutos, se sazona y se añade la carne. Se espolvorea con el perejil picado y se deja cocer 10 minutos, removiendo de vez en cuando.
Se llenan las barquitass de berenjena con la preparación de carne, se espolvorean con el pan rallado, se rocían con un hilo de aceite de oliva y se acaban de cocer al horno, precalentado a 180 º, durante 15 minutos y 5 minutos al grill. Se sirven inmediatamente o se deja reposar unos minutos.

BON APPÉTIT

7 comentaris:

  1. Esa revista la tengo marcada entera, no sé como es posible, jajajajajaja.

    Te han salido genial.

    Besitos

    ResponElimina
  2. Yo tengo algunos libros marcados enteros, cuando acabo siempre me pregunto para que los marco, jajaja.

    Deliciosa la receta.

    Besos

    ResponElimina
  3. Las marcas son lo mio jajaja pero no me da tiempo a hacerlo todo!!
    Estas berenjenas Marisa son ALUCINANTES tienen que estar bien ricas.

    Un abrazo

    ResponElimina
  4. Que delicia!!.....no sabes lo que me gusta la berenjena....y mas aun rellenas.......Abrazotes, Marcela

    ResponElimina
  5. Fabulos. Les bargines son bonisimes i ara ve la época que a casa en tenim moltes i niha voltes que no saben com gastarles. Es una marera fantastica i es veuen mol bones. Besets

    ResponElimina
  6. Oye, pues que receta más maja la del lecturas... yo también guardo recetas de las revistas. Por aquí es típico que te manden/o te den revistas promocionales en los supermercados o mercados con recetas de temporada y tengo un buen repertorio de recortables en el tablón de corcho, esperando su turno :-P

    Un beso

    ResponElimina