dimecres, 16 de febrer del 2011

BROQUETA DE VEDELLA AMB SALSA TERIYAKI ALTERNATIVA (Brocheta de ternera con salsa teriyaki alternativa)

Es preguntareu que és aixó de la salsa Teriyaki “alternativa”, doncs vos explique. El dissabte passat vam anar a sopar a un restaurant y en l’últim plat ens van traure una albergina amb peix a la flama amb salsa teriyaki. La combinació em va encantar i vaig passar tot el cap de setmana pensant amb quina recepta podia utilitzar la salsa teriyaki.
La salsa està feta amb salsa de soja, sake, mirin (vi d’arròs) i sucre però com no vaig trobar cap tenda asiàtica (inconvenients de no viure en una gran ciutat), i en els supermercats normals no venen ni sake ni mirin, vaig decidir improvisar i fer la meu pròpia salsa teriyaki.

Una vegada resolt el misteri del títol vos diré que el teriyaki és una técnica de cocció de la cuina japonesa en la que els ingredients es torren (al forn o a la parrilla) amb un adob de salsa dolça.

La salsa és pot utilitzar en verdures, carn o peix. Jo vaig triar la vedella i la veritat és que, gràcies a la tècnica, la vedella va quedar molt tendra, tot i que no era rellomello.



Ingredients: (2 persones)

-          200 gr de carn de vedella a trossos

Salsa teriyaki alternativa

-          6 cullerades de salsa de soja
-          5 culerades de vi blanc
-          1 cullerada de sucre


Preparació

En un casset es posa la salsa de soja, el vi blanc i el sucre. Es porta la barreja a ebullició i quan comence a bullir i la salsa quede espesa es retira del foc. Es posa la vedella a trossos en un bol gran, es tira per damunt la salsa i es deixa reposar durant 3 hores.

Passades les tres hores  es formen broquetes amb uns palets de fusta i els trossos de ternera. Es cuinen les broquetes a la planxa (2 minuts) i la salsa que ha restat al bol es posa en el casset i es reduix un poc. Les broquetes es servixen amb la salsa reduïda per damunt i es poden acompanyar d’arròs blanc o unes verdures.



Jo les vaig servir soles perquè abans ens vam menjar una ensalada ben completa de rúcula, formatge de cabra, bacon, anacards i reducció de vinagre de Módena.



BON APPÉTIT 

                                                ***   

Os preguntaréis que es eso de la salsa Teriyaki "alternativa", pues os explico. El sábado pasado fuimos a cenar a un restaurante y en el último plato nos sacaron una berenjena con pescado a la llama con salsa teriyaki. La combinación me encantó y pasé todo el fin de semana pensando con qué receta podía utilizar la salsa teriyaki.
La salsa está hecha con salsa de soja, sake, mirin (vino de arroz) y azúcar pero como no encontré ninguna tienda asiática (inconvenientes de no vivir en una gran ciudad), y en los supermercados normales no venden ni sake ni miren, decidí improvisar y hacer mi propia salsa teriyaki.

Una vez resuelto el misterio del título os diré que el teriyaki es una técnica de cocción de la cocina japonesa en la que los ingredientes se asan (al horno o a la parrilla) con un abono de salsa dulce.

La salsa se puede utilizar con verduras, carne o pescado. Yo elegí la ternera y la verdad es que, gracias a la técnica, la ternera quedó muy tierna, aunque no era solomillo.

Ingredientes: (2 personas)

-           200 gr de carne de ternera a trozos

Salsa teriyaki alternativa

-           6 cucharadas de salsa de soja
-           5 culerada de vino blanco
-           1 cucharada de azúcar


Preparación

En un cazo se pone la salsa de soja, el vino blanco y el azúcar. Se lleva la mezcla a ebullición y cuando empiece a hervir y la salsa quede espesa se retira del fuego. Se pone la ternera en trozos en un bol grande, se echa por encima la salsa y se deja reposar durante 3 horas.

Pasadas las tres horas   se forman brochetas con unos palillos de madera y los trozos de ternera. Se cocinan las brochetas a la plancha (2 minutos) y la salsa que ha quedado en el bol se pone en el cazo y se reduce un poco. Las brochetas se sirven con la salsa reducida por encima y se pueden acompañar de arroz blanco o unas verduras.



Yo las serví solas porque antes nos comimos una ensalada muy completa de rúcula, queso de cabra, bacon, anacardos y reducción de vinagre de Módena.
 
BON APPÉTIT

7 comentaris:

  1. Que buenas se ven las brochetas.....y me ha gustado mucho esa dalsa "alternativa"....a veces con lo que se tiene a mano salen delicias!!......Abrazotes, Marcela

    ResponElimina
  2. Tens un bloc ben completet i gustós. M'agrada molt la pinta que te este plat, segur que el taste. Per cert, es pot fer amb tot tipus de carn? Petons

    ResponElimina
  3. què delicia! y lo de la salsa me parece genial! un besote

    ResponElimina
  4. Que delisiosa es veu, la provare pronte.
    Ahir vaig fer la crema de brocoli estava magnifica

    ResponElimina
  5. Que delisios es veu, pronte el provaré.
    Ahir vaig fer la crema de brocili estava genial, a tot mos va encantar

    ResponElimina
  6. Gracias a todas, la verdad es que la carne estaba muy buena. Hay que aprovechar siempre lo que hay en casa que a veces salen cosas muy ricas.
    besos

    Mavi: Es pot fer amb qualsevol carn: pollastre, porc...i també amb peix, gambes o verdures. Prova-ho i voràs que bo. besets

    Mamà: Eres tot una seguidora, fas les meues receptes i tot! gràcies per ser la meua seguidora "number one". besets

    ResponElimina
  7. mmmmm açò té una pinta exquisita!!

    ResponElimina