dimarts, 22 de febrer del 2011

CALAMARS AMB SALSA AMERICANA (Calamares con salsa americana)

Segur que, de tant en tant, quan aneu a fer la compra, alguna llanda en conserva cau dins de la cistella. En ma casa sempre ha hagut al rebost. Mon pare és especialista en triar les millors, entre elles les de calamars amb salsa americana, però a partir de hui a vore si s'anima a preparar la recepta i així no caldrà incloure-la en la seua llista.  Aquesta recepta casolana és molt sabrosa, menys oliosa que la de llanda i encara que l'original és un poc picant, jo l'he feta suau amb l'opció d'afegir un vitet.



Ingredients: 2 persones

2 cullerades d’oli
2 calamars grans (400 gr)
½  ceba
all en pols
pebre
jolivert
½  llanda de tomaca triturada
1 culleradeta de sucre
1/2 pastilla de caldo
1/4 got de vi blanc
1/4 got de brandi

(opcional: vitet)


Preparació:

Es pica la ceba i es cuina en una olla amb l’oli. Quan ja estiga blaneta la ceba s’afigen els calamar nets i tallats a trossos i es remou un poc. S’afig el brandi i el vi i deixem que s’evapore l’alcohol. S’afig la tomaca amb el sucre i s’assaona amb la sal i pebre. També es pot utilitzar una llanda de tomaca fregida. Després s’afig l’all en pols, el jolivert picat i la pastilla de caldo desfeta i es deixa coure 30 minuts a foc baix.
Si voleu que la salsa tinga un toc picant, es sofrig un poc de vitet quan estiga cuinant-se la ceba.
Els calamars es poden acompanyar d’un poc d’arròs blanc (basmati), o uns espaguetis o simplemente unes creïlles fregides i un poc de pa per mullar en la salsa. És un plat molt complet i deliciós.



BON APPÉTIT
                                              
                                                   ***
Seguro que, de vez en cuando, cuando vais a hacer la compra, alguna lata en conserva cae dentro de la cesta. En mi casa siempre ha habido en la despensa. Mi padre es especialista en elegir las mejores, entre ellas las de calamares con salsa americana, pero a partir de hoy a ver si se anima a preparar la receta y así no hará falta incluirla en su lista. Esta receta casera es muy sabrosa, menos aceitosa que la de lata y aunque la receta original es un poco picante, yo la he hecho suave con la opción de añadir una guindilla.

Ingredientes: 2 personas

2 cucharadas de aceite
2 calamares grandes (400 gr)
½ cebolla
ajo en polvo
pimienta
perejil
½  lata de tomate triturado
1 cucharadita de azúcar
1/2 pastilla de caldo
¼  vasito de vino blanco
¼  vasito de brandy

(opcional: guindilla)

Preparación:

Se pica la cebolla y se pocha en una cazuela. Una vez blandita la se añaden los calamares limpios cortados a trozos, removiendo un poquito. Se vierte el brandy y el vino y se deja evaporar el alcohol. Se vierte el tomate con el azúcar y se sazona con sal y pimienta. También se puede utilizar tomate frito. Después se añade el ajo en polvo, el perejil picado, la pastilla de caldo y se deja cocinar 30 minutos a fuego suave.
Si queréis que la salsa tenga un toque picante se sofríe un poco de guindilla junto con la cebolla cuando se esté pochando.
Los calamares se pueden acompañar de un poco de arroz blanco (basmati), o unos espaguetis o simplemente unas patatas fritas y un poco de pan para mojar en la salsa. Es una plato muy completo y delicioso.



BON APPÉTIT

4 comentaris:

  1. Marisa guapa què calamares tan exquisitos has preparado! me apunto con esta que debe quedar una maravilla! me encanta el toque de salsa. Un besote guapa

    ResponElimina
  2. UM que plato más exquisito, a nosotros nos encanta... así que los tendré que probar..

    Besos

    ResponElimina
  3. QUE REBÒ QUE ES VEU, INTENTARÉ FER-HO PROMPTE.
    BESETS

    ResponElimina
  4. Que delicia....me encanta este plato con esta salsa.....se ve buenisimo....Abrazotes, Marcela

    ResponElimina