La setmana passada va ser l'aniversari de la meua germana i el pastís de formatge és el seu preferit així que jo volia fer-li el millor ja que l'any passat ja li vaig fer El Rei dels púdings de xocolate i aquest any no podia ser menys.
Aquest pastís és prepara al forn però a diferència d'altres cheesecakes que he fet al forn la textura d'aquest és molt suau, pareguda al mousse, i a més té un regust a llima que el fa molt delicat. En la recepta original no diu res d'acompanyar-lo de ninguna melmelada però jo el vaig servir amb una de gerd i el resultat va ser deliciós.
Ingredients: (8 persones)
Per a la base
- 225 gr de galletes Digestive
- 3 cullerades de sucre
- 1 culleradeta de canella molta
- 1/2 culleradeta de nou moscada
- 85 gr de mantega
Per al farcit
- 50 gr de mantega
- 100gr de sucre
- un pessic de sal
- 1 cullerada de ratlladura de llima
- suc d'una llima
- 3 ous grans
- 1/2 culleradeta d'extracte de vainilla
- 450 gr de formatge crema (tipus Philadelphia)
- 225 ml de creme fraiche
Preparació:
Es precalfa el forn a 150º i es prepara la base. Es trituren les galletes amb una trituradora o un morter. Es barreja amb el sucre, la canella i la nou moscada. Es derretix la mantega, s'aboca a la barreja de galletes, es remou i es posa sobre un motle redó desmontable, presionant per a que quede una base ferma. Es deixa refredar en la nevera.
Per al farcit, es barreja la mantega amb el sucre, la sal i la ratlladura de llima en un bol. Es separen les clares dels rovells del ous, s'incorporen els rovells a la mantega i es remou. S'afig el suc de llima, l'extracte de vainilla, el formatge i la creme fraiche i es barreja bé. Es munten les clares a punt de neu, i s'incorporen a la barreja anterior, removent amb molt de compte per a que no es desunflen les clares. S'aboca la barreja damunt de la base de galletes i s'introduix al forn durant 1 hora (o 1h i 15 minuts) fins que estiga ferm. Es deixa refredar en el motle i quan estiga templat s'introduix a la nevera durant unes hores abans de servir.
Es pot servir sol o acompanyat d'un poc de melmelada al gust!
BON APPÉTIT
***
El título de la receta puede parecer un tanto
presuntuoso pero no es obra mía, es el nombre que Catherine Atkinson,
Caroline Barty y Maggie Mayhew le han dado a esta tarta de queso en su
libro Homemade Desserts. No soy ninguna especialista
haciendo tartas de queso pero Alex y mi madre me dijeron que este es el
mejor que habían probado nunca así que quizás las autoras han estado
acertadas poniéndole el nombre.
La semana pasada fue el cumpleaños de mi hermana y el pastel de queso es su preferido así que yo quería hacer el mejor ya que el año pasado ya le hice El Rey de los pudines de chocolate y este año no podía ser menos.
Esta tarta se prepara al horno pero a diferencia de otras cheesecakes que he hecho al horno la textura de ésta es muy suave, parecida al mousse, y además tiene un sabor a limón que la hace muy delicada. En la receta original no dice nada de acompañarla de ninguna mermelada pero yo la serví con una de frambuesa y el resultado fue delicioso.
La semana pasada fue el cumpleaños de mi hermana y el pastel de queso es su preferido así que yo quería hacer el mejor ya que el año pasado ya le hice El Rey de los pudines de chocolate y este año no podía ser menos.
Esta tarta se prepara al horno pero a diferencia de otras cheesecakes que he hecho al horno la textura de ésta es muy suave, parecida al mousse, y además tiene un sabor a limón que la hace muy delicada. En la receta original no dice nada de acompañarla de ninguna mermelada pero yo la serví con una de frambuesa y el resultado fue delicioso.
Ingredientes: (8 personas)
Para la base
- 225 gr de galletas Digestive
- 3 cucharadas de azúcar
- 1 cucharadita de canela molida
- 1/2 cucharadita de nuez moscada
- 85 gr de mantequilla
Para el relleno
- 50 gr de mantequilla
- 100gr de azúcar
- una pizca de sal
- 1 cucharada de ralladura de limón
- zumo de un limón
- 3 huevos grandes
- 1/2 cucharadita de extracto de vainilla
- 450 gr de queso crema (tipo Philadelphia)
- 225 ml de crème fraîche
Preparación:
Se precalienta el horno a 150 º y se prepara la base. Se trituran las galletas con una trituradora o un mortero. Se mezcla con el azúcar, la canela y la nuez moscada. Se derrite la mantequilla, se vierte a la mezcla de galletas, se remueve y se pone sobre un molde redondo desmontable, presionando para que quede una base firme. Se deja enfriar en la nevera.
Para el relleno, se mezcla la mantequilla con el azúcar, la sal y la ralladura de limón en un bol. Se separan las claras de las yemas de los huevos, se incorporan las yemas a la mantequilla y se remueve. Se añade el zumo de limón, el extracto de vainilla, el queso y la crème fraîche y se mezcla bien. Se montan las claras a punto de nieve, y se incorporan a la mezcla anterior, removiendo con cuidado para que no se desinflen las claras. Se vierte la mezcla sobre la base de galletas y se introduce en el horno durante 1 hora (o 1h y 15 minutos) hasta que esté firme. Se deja enfriar en el molde y cuando esté templado se introduce en la nevera durante unas horas, antes de servir.
Se puede servir solo o acompañado de un poco de mermelada al gusto.
BON APPÉTIT
Totalment recomanable!!! De veres que estava boníssim.
ResponEliminaEl vaig tastar tant amb mermelada con sense ella i de les dos formes em va encantar.
Així sempre val la pena cumplir anys encara que estic per proposar en casa celebrar els ¨no-aniversaris¨ al estil Alicia en el país de les meravelles per a poder menjar estos pastissos tan bons que fas.
Moltes gracies Marisa
Seguro que estaba muy buena!
ResponEliminahttp://juegodesabores.blogspot.com.es/
con mermelada o sin ella seguro que estaba especial!!!
ResponEliminaUn besito
Que buenísima pinta tiene esa tartita!!!
ResponEliminaMe encanta la tarta de queso en todas sus versiones y ésta la he de probar seguros.
Besitos
He arribat al teu blog de casualitat, tot buscant un pastís de formatge q dugues creme fraiche. I el teu m'ha convençut molt!!
ResponEliminaI és que amb aquest nom ha d'estar boníssim!!
Et seguim!! ptns!!