divendres, 6 de setembre del 2013

FIDEUÀ DE VERAT I ESCOPINYES

Ja s'han acabat les vacances, els dies de platja, xiringuito i sol... Ara comença un nou curs, amb alumnes nous, companys nous i en un poble nou. El que més m'agrada de ser interina és que cada any conec llocs diferents però la veritat és que a final de curs és molt trist dir adéu. El dilluns ens vam instal·lar a Navarrés, un poble de 3000 habitants a l'interior de la provincia de València. De moment la gent que he conegut allí és molt simpàtica, i això fa que comence amb ganes i bones expectatives.
La fideuà de hui és un experiment per a esgotar existencies del congelador i el resultat ha estat molt bo ja que el verat li aporta una textura i sabor diferent a aquesta fideuà. És una recepta molt fàcil de fer, ràpida i exquisida, perfecta per a celebrar un nou període en les nostres vides!


Ingredients: (2 persones)

- 1 ceba menuda
- 1 tomaca ratllada
- 1 dent d'all
- 1 got de fideus de fideuà
- 2 gots de caldo de peix
- 2 verats menuts
- 1 grapat de escopinyes
- safrà o colorant alimentari
- oli d'oliva
- sal

Preparació:
Almenys una hora abans de començar a preparar la fideuà es prepara el caldo de peix amb la morralla.
Després es netegen els verats. Es lleven els caps i els budells i es trauen el filets.
Es pica la ceba i la dent d'all i es sofrig en la paella amb dos cullerades d'oli. Després s'aboca la tomaca triturada i es deixa sofregir uns minuts. S'incorporen els fideus, es barregen uns minuts amb la ceba i la tomaca i s'aboca el caldo de peix. Es rectifica de sal, s'afig un poc de safrà o colorant i es deixa coure uns 15 minuts (o fins que els fideus es xuplen tot el caldo). Cinc minuts abans d'apagar el foc s'afigen les escopinyes i els filets de verat amb la pell cap a dalt.



BON APPÉTIT

                                                                      ***

 

FIDEUÀ DE CABALLA Y BERBERECHOS

Ya se han acabado las vacaciones, los días de playa, chiringuito y sol ... Ahora comienza un nuevo curso, con alumnos nuevos, compañeros nuevos y en un pueblo nuevo. Lo que más me gusta de ser interina es que cada año conozco lugares diferentes pero la verdad es que a final de curso es muy triste decir adiós. El lunes nos instalamos en Navarrés, un pueblo de 3000 habitantes en el interior de la provincia de Valencia. De momento la gente que he conocido allí es muy simpática, y eso hace que comience con ganas y buenas expectativas.
La fideuá de hoy es un experimento para agotar existencias del congelador y el resultado ha sido muy bueno ya que la caballa le aporta una textura y sabor diferente a esta fideuá. Es una receta muy fácil de hacer, rápida y exquisita, perfecta para celebrar un nuevo período en nuestras vidas!


Ingredientes: (2 personas)
- 1 cebolla pequeña
- 1 tomate rallado
- 1 diente de ajo
- 1 vaso de fideos de fideuá
- 2 vasos de caldo de pescado
- 2 caballas pequeñas
- 1 puñado de berberechos
- azafrán o colorante alimentario
- aceite de oliva
- sal  
 
Preparación :  
Al menos una hora antes de comenzar a preparar la fideuá se prepara el caldo de pescado con la morralla. Después se limpian las caballas. Se quitan las cabezas y los intestinos y se sacan  los filetes.  
Se pica la cebolla y el diente de ajo y se sofríe en la paella con dos cucharadas de aceite. Después se vierte el tomate triturado y se deja sofreír unos minutos. Se incorporan los fideos, se mezclan unos minutos con la cebolla y el tomate y se vierte el caldo de pescado. Se rectifica de sal, se añade un poco de azafrán o colorante y se deja cocer unos 15 minutos (o hasta que los fideos se chupen todo el caldo).  
Cinco minutos antes de apagar el fuego se añaden los berberechos y los filetes de caballa con la piel hacia arriba.



BON APPÉTIT

2 comentaris:

  1. Nunca la había visto preparada así, pero sin duda la caballa aporta mucho cualquier preparación en que la pongas, así que seguro quedó genial.
    Besos.

    ResponElimina
  2. Hola Marisa. Tiene muy buena pinta y es una forma distinta de tomar la fideuá. Vamos a probarla y ya te diré.

    ResponElimina