dimarts, 4 de setembre del 2012

COQUETES DE BACALLÀ

"Septiembre aún es verano" diu el titol de la cançó d'Airbag, encara que les temperatures d'aquesta setmana diguen el contrari. El dijous passat, a dos dies d'acabar el mes d'agost, una tormenta presagiava que l'estiu estava arribant a la seua fi. Després de la plutja pareix que la mar no vulga que ens banyem més però jo em resistisc a pensar que l'estiu s'ha acabat i encara ens queden algunes vesprades de xiringuito, platja i de sol. Tant és així que el dijous, fins i tot amb tormenta, quedarem a sopar amb les meues amigues. La idea inicial era fer una barbacoa de sardines però els temps no ens deixà i com a nosaltres no ens para ni la pluja cadascuna va portar una cosa i jo vaig fer estes coquetes. Per a la gent que li agraden molt les croquetes d'abadejo segur que els agrada i a més son més sanes perquè no van fregides.



Ingredients: (12 coquetes)
- 600 g de bacallà desalat
- 3 ous
- 2 dents d'all grans
- 1 cullerada de pa ratllat
- 1 cullerada de farina
- jolivert picat
- pebre
- oli

Preparació:
S'esmolla el bacallà amb les mans fins que quede tot a trossets menuts i es reserva en un plat. Es piquen les dents d'all i sofrigen en una paella amb dues cullerades d'oli. Quan l'all estiga començant a daurar-se s'incorpora el bacallà esmollat, es remou uns segons i immediatament s'afig el pa ratllat, la farina, el jolivert picat, es remou i es retira del foc. En un bol gran es baten els ous i s'incorpora la pasta que ha quedat de bacallà, es remou i ja es pot començar a fer les coquetes.
En una paella es posen unes gotetes d'oli i amb una cullera gran s'agafa un poc de la barreja es posa en la paella, s'esclafa i se li dona la forma de la coqueta. Si la paella es gran es poden posar més d'una coqueta. Es deixaran les coquetes dos minuts per cada costat i ja estaran a punt per a menjar. Es poden menjar soles o amb un poc de formatge d'untar i acompanyar-les d'un poc d'ensalada.



BON APPÉTIT

                                                                 ***

TORTITAS DE BACALAO

"Septiembre Aún se verano" dice el titulo de la canción de Airbag, aunque las temperaturas de esta semana digan lo contrario. El jueves pasado, a dos días de finalizar el mes de agosto, una tormenta presagiaba que el verano estaba llegando a su fin. Tras la lluvia parece que el mar no quiera que nos bañemos más pero yo me resisto a pensar que el verano ha terminado y aún nos quedan algunas tardes de chiringuito, playa y sol. Tanto es así que el jueves, incluso con tormenta, quedamos a cenar con mis amigas. La idea inicial era hacer una barbacoa de sardinas pero el tiempo no nos dejó y como a nosotras no nos para ni la lluvia cada una llevó una cosa y yo hice estas tortitas. Para la gente que le gustan mucho las croquetas de bacalao seguro que les gusta y además son más sanas porque no estan fritas.



Ingredientes: (12 coquetas)
- 600 g de bacalao desalado
- 3 huevos
- 2 dientes de ajo grandes
- 1 cucharada de pan rallado
- 1 cucharada de harina
- perejil picado
- pimienta
- aceite  

Preparación: 
Se desmiga el bacalao con las manos hasta que quede todo a trocitos pequeños y se reserva en un plato. Se pican los dientes de ajo y sofríen en una sartén con dos cucharadas de aceite. Cuando el ajo esté empezando a dorarse se incorpora el bacalao desmigado, se remueve unos segundos e inmediatamente se añade el pan rallado, la harina, el perejil picado, se remueve y se retira del fuego. En un bol grande se baten los huevos y se incorpora la pasta que ha quedado de bacalao, se remueve y ya se puede empezar a hacer las tortitas. 
En una sartén se ponen unas gotitas de aceite, con una cuchara grande se coge un poco de la mezcla, se pone en la sartén, se aplasta y se le da la forma de la tortita. Si la sartén es grande se pueden poner más de una tortita. Se dejarán las tortitas dos minutos por cada lado y ya estarán listas para comer. Se pueden comer solas o con un poco de queso de untar y acompañarlas de un poco de ensalada.



BON APPÉTIT


4 comentaris:

  1. Ideales para la cena. ¡¡Me encantan!!

    Besos.

    ResponElimina
  2. Como me gusta.....hasta un sandwich me haria!!....no veas que no me dan ganas pero aca encontrar bacalao no siempre es facil....delicioso!!........Abrazotes, Marcela

    ResponElimina