dissabte, 25 d’agost de 2012

CREMA D'ALFÀBEGA

En arribar a València, després de la lluna de mel a França, vam tindre que esperar una hora fins que arribara el tren en destí  a casa, així que ens vam dirigir al kiosc en busca d'una revista per passar l'estona. De sobte vaig trobar un llibre que estava d'oferta "Mujeres desesperadas. Libro de Cocina". Era un recull de receptes que han aparegut en els capitols de la serie i com jo sóc seguidora de les veines de Wisteria Lane no em vaig resistir a emportar-me'l. Són 125 receptes que les dones desesperades de les primeres temporades (Bree, Gabriel, Susan, Lynette i Eddie) han servit a les seues cases aparentment perfectes de Wisteria Lane, tot de la ma d'un equip d'experts i de l'estilista d'aliments April Fauzone Garen.
Si hi ha una dona en la serie que siga especialista en servir els millors sopars i esta considerada una gran chef, eixa és Bree Van de Kamp. I a ella li dediquen el apartat més extens del llibre amb una selecció de receptes molt interessants.

Aquesta crema és la  primera recepta de Bree, i em va agradar tant que pense fer-ne moltes més! És una recepta molt senzilla, ràpida de fer, i amb un sabor i textura suaus, perfecta per servir com a primer plat abans d'una bona carn. 

Ingredients: 2 persones
- 1 all porro gran
- 1 ceba menuda
- 300 ml caldo de pollastre
- 5 o 6 fulles grans d'alfàbega o un parell de branquetes si és menuda
- mig got de llet o nata líquida
- 2 cullerades d'oli ( o de mantega)
- sal i pebre



Preparació:
Es llava el porro, es talla la part verda i les arrels i es talla a trossets. Es pica la ceba i en una cassola amb l'oli d'oliva o la mantega es sofrig la ceba i l'all porro picat. Quan la ceba i el porro estiguen transparents s'aboca el caldo de pollastre es porta a ebullició a foc fort i després es tapa i es deixa coure 5 minuts a foc baix.
Es cola el caldo i es tritura la ceba i l'all porro sense caldo. Després va afegint-se poc a poc el caldo, sense parar la batedora, fins obtindre una crema fina (jo no vaig posar tot el caldo). S'incorpora l'alfàbega i es tritura fins que quede integrada. Després s'afig un poc de llet (o nata) i es salpimenta al gust.
En aquest punt la crema es pot calfar si vos agrada calenta però ara per  l'estiu esta crema està molt bona templada o fins i tot freda. Si voleu fer-la en antelació i consumir-la freda podeu deixar preparada la crema sense l'alfàbega i la llet la nit anterior o pel matí i afegir els dos ingredients en l'últim moment.



BON APPÉTIT


                                                                     ***

CREMA DE ALBAHACA

Al llegar a Valencia, después de la luna de miel en Francia, tuvimos que esperar una hora hasta que llegara el tren con destino a casa, así que nos dirigimos al kiosco en busca de una revista para pasar el rato. De repente encontré un libro que estaba de oferta "Mujeres desesperadas. Libro de Cocina". Era una colección de recetas que han aparecido en los capítulos de la serie y como yo soy seguidora de las vecinas de Wisteria Lane no pude resistirme a llevármelo. Son 125 recetas que las mujeres desesperadas de las primeras temporadas (Bree, Gabriel, Susan, Lynette y Eddie) han servido a sus casas aparentemente perfectas de Wisteria Lane, todo de la mano de un equipo de expertos y de la estilista de alimentos April Fauzone Garena.
Si hay una mujer en la serie que sea especialista en servir los mejores cenas y esta considerada una gran chef, esa es Bree Van de Kamp. Y a ella le dedican el apartado más extenso del libro con una selección de recetas muy interesantes.

Esta crema es la primera receta de Bree, y me gustó tanto que pienso hacer muchas más. Es una receta muy sencilla, rápida de hacer, y con un sabor y textura suaves, perfecta para servir como primer plato antes de una buena carne.   

Ingredientes: 2 personas 
- 1 ajo puerro grande  
- 1 cebolla pequeña  
- 300 ml caldo de pollo  
- 5 ó 6 hojas grandes de albahaca o un par de ramitas si es pequeña
- medio vaso de leche o nata líquida 
 - 2 cucharadas de aceite (o de mantequilla)  
- sal y pimienta




Preparación:
Se lava el puerro, se corta la parte verde y las raíces y se corta en trocitos. Se pica la cebolla y en una cazuela con el aceite de oliva o la mantequilla se sofríe la cebolla y el puerro picado. Cuando la cebolla y el puerro estén transparentes se vierte el caldo de pollo se lleva a ebullición a fuego fuerte y después se tapa y se deja cocer 5 minutos a fuego lento.
Se cuela el caldo y se tritura la cebolla y el puerro sin caldo. Luego se añade poco a poco el caldo, sin parar la batidora, hasta obtener una crema fina (yo no puse todo el caldo). ISe incorpora la albahaca y se tritura hasta que quede integrada. Después se añade un poco de leche (o nata) y se salpimenta al gusto.
En este punto la crema se puede calentar, si os gusta caliente, pero ahora para el verano esta crema está muy buena templada o incluso fría. Si queréis hacerla con antelación y consumirla fría podéis dejar preparada la crema sin la albahaca y la leche la noche anterior o por la mañana y añadir los dos ingredientes en el último momento.



BON APPÉTIT

4 comentaris:

  1. Qué buena pinta, y la planta se ve estupenda!

    ResponElimina
  2. Que delicia Marisa!!.....jamas habia visto crema de albahaca....y claro que me va a fascinar!!....vere si encuentro albahaca todavia y la hago.....mira que se ve deliciosa!!......Abrazotes, Marcela

    ResponElimina
  3. Hola! Yo tampoco conocía la crema de albahaca con lo que me gusta el sabor que le da a los platos. Y mi planta además está enorme. Le vendrá bien una pequeña "poda". Gracias por la receta. Besos.

    ResponElimina
  4. Mmmmmmmm tiene que estar deliciosa. Tiene que tener un saborcito maravilloso.

    Besos.

    ResponElimina