dissabte, 31 de desembre del 2011

TRONC DE NADAL DE XOCOLATE

Esta setmana m'he agafat unes vacances per a arreglar algunes cosetes i passar temps amb la família i els amics però no he deixat de costat la cuina i tinc algunes receptes guardades que he fet estes festes. La recepta de hui la vaig fer per al dia de nadal però aquestes postres també son bones per acabar l'any, així que si encara no teniu postres per a hui aquesta recepta és ràpida de fer i està molt bona. La recepta la vaig vore al número de nadal de Lecturas.


Esta nit espere que tots disfruteu de l'última nit del 2011 amb la vostra família o amics i que entreu en el 2012 de la millor manera. Jo hui tancaré la cuina per a gaudir d'aquesta nit amb els amics, el dilluns la cuina de Bon appétit obrirà amb noves receptes per al 2012. 

Ingredients: 8-10 personas
Per al bescuit
- 120 gr de sucre
- 4 ous
- 120 gr de farina
- un pessic de sal

Mousse de xocolate
- 200 gr de xocolate fondant
- 100 gr de mantega
- 3 ous

Cobertura de xocolate
- 150 gr de xocolate fondant
- 50 gr de mantega

Preparació:
Primer, es comença per fer el bescuit. Es posen els ous en un bol i es baten amb la vareta eléctrica fins que triplique el volum. S'afig el sucre i es bat fins que estiga ben integrat. Es tamissa la farina i s'afig la barreja. Es continua batent fins conseguir una massa suau i homogènia. 

Es calfa el forn a 180º. Es posa un full de paper de forn damunt d'una safata per a forn amb un poc d'oli, s'aboca la massa anterior de forma que quede una capa de 1,5 cm. S'introduix al forn durant 10-12 minuts, es trau del forn i se li dona la volta a la planxa de bescuit damunt d'un drap lleugerament humit. Es retira amb molt de compte el paper de forn i s'enrotlla el bescuit sobre si mateix amb l'ajuda del drap. Es deixa refredar.

Per a fer la mousse, es trosseja el xocolate fondant en un bol i es fon en una cassola al bany Maria, o al microones amb la mantega trossejada. Es deixa refredar un poc, s'incorporen els rovells d'ou i es barreja. Es monten les clares a punt de neu i s'agreguen a la preparació de xocolate barrejant amb moviments envolvents. 


Per a la cobertura de xocolate, es trosseja el xocolate, es fon al microones amb la mantega, es remou i es reserva.

Quan ja estan tots ingredients ja es pot muntar el tronc. Es desenrotlla la planxa de bescuit, es cobreix amb la mousse amb una espàtula. S'enrotlla amb molt de compte, es cobreix amb la cobertura de xocolate i amb l'ajuda d'un tenedor es dibuixen les línies del tronc. Es talla un tros de l'extrem del tronc i es posa en un lateral com si fora una  rama. Es deixa refredar i es pot decorar al gust. Jo li vaig posar unes fulles de herbasana en la rama i li vaig posar un poc de sucre glas. 


BON APPÉTIT I BON ANY

PD: Els que encara tingueu una setmana de vacances aprofiteu per presentar les receptes al concurs

                                                          ***

TRONCO DE NAVIDAD DE CHOCOLATE

Esta semana me he cogido unas vacaciones para arreglar algunas cosillas y pasar tiempo con la familia y los amigos, pero no he dejado de lado la cocina y tengo algunas recetas guardadas que he hecho estas fiestas. La receta de hoy la hice para el día de navidad pero este postre también es perfecto para acabar el año, así que si aún no tienes postre para hoy esta receta es rápida de hacer y está muy buena. La receta la vi en el número de navidad de Lecturas.
Hoy espero que todos disfrutéis de la última noche del 2011 con su familia o amigos y que entréis en el 2012 de la mejor manera. Yo hoy cerraré la cocina para disfrutar de esta noche con los amigos, el lunes la cocina de Bon appétit abrirá con nuevas recetas para el 2012. 
Ingredientes: 8-10 personas
Para el bizcocho
- 120 gr de azúcar
- 4 huevos
- 120 gr de harina
- Una pizca de sal
Mousse de chocolate
- 200 gr de chocolate fondant
- 100 gr de mantequilla
- 3 huevos
Cobertura de chocolate
- 150 gr de chocolate fondant
- 50 gr de mantequilla
Preparación:
Primero, se empieza por hacer el bizcocho. Se ponen los huevos en un bol y se baten con las varillas eléctricas hasta que triplique el volumen. Se añade el azúcar y se bate hasta que esté bien integrado. Se tamiza la harina y se añade la mezcla. Se sigue batiendo hasta conseguir una masa suave y homogénea. 
Se calienta el horno a 180 º. Se pone una hoja de papel de horno sobre una bandeja para horno con un poco de aceite, se vierte la masa anterior de forma que quede una capa de 1,5 cm. Se introduce en el horno durante 10-12 minutos, se saca del horno y se le da la vuelta a la plancha de bizcocho sobre un paño ligeramente húmedo. Se retira con cuidado el papel de horno y se enrolla el bizcocho sobre sí mismo con la ayuda del paño. Se deja enfriar.
Para hacer la mousse, se trocea el chocolate fondant en un bol y se funde en una cazuela al baño María, o en el microondas con la mantequilla troceada. Se deja enfriar un poco, se incorporan las yemas de huevo y se mezcla. Se montan las claras a punto de nieve y se agregan a la preparación de chocolate mezclando con movimientos envolventes. 
Para la cobertura de chocolate, se trocea el chocolate, se funde en el microondas con la mantequilla, se remueve y se reserva.
Cuando ya están todos ingredientes ya se puede montar el tronco. Se desarrolla la plancha de bizcocho, se cubre con la mousse con una espátula. Se enrolla con mucho cuidado, se cubre con la cobertura de chocolate y con la ayuda de un tenedor se dibujan las líneas del tronco. Se corta un trozo del extremo del tronco y se pone en un lateral como si fuera una rama. Se deja enfriar y se puede decorar al gusto. Yo le puse unas hojas de hierbabuena en la rama y  un poco de azúcar glas.
BON APPÉTIT Y FELIZ AÑO
PD: Los que aún tengáis una semana de vacaciones aprovechad para presentar las recetas al concurso

2 comentaris:

  1. Que delicioso!!.....Te deseo un maravilloso año 2012 !!.... con abundancia de salud, trabajo, amor y paz !!.... y por supuesto ..... recetas maravillosas!! . todo lo mejor para ti y familia !!.... Abrazotes, Marcela.

    ResponElimina
  2. Que delicia!! me encanta el chocolate y este tronco se ve spectacular y bien negro. Me gusta el chocolate bitter o que las preparaciones de chcocolate tengan un sabor bien intenso, soy una adicta a este manjar.
    Muy feliz 2012!!
    Bs
    Tita

    ResponElimina