dimarts, 19 de juliol del 2011

PAELLA AMB CEBA I BACALLÀ

Ja fa més d'una setmana que no escrivia res al bloc i és que he agafat amb tantes ganes les vacances que, encara que tinc molt de temps lliure, no he entrat en casa per a res i no he tingut temps per cuinar... 

Ahir va ser el dia de publicació de la recepta salada de Whole kitchen i espere que ,encara que amb un dia de retràs, m'accepten la meua recepta perquè com a valenciana no podia faltar al repte d'aquest mes.

Whole kitchen en la seua proposta salada del mes de juliol en convida a preparar un clàssic de la cuina espanyola, la paella. 

En casa és normal que el diumenge es menge paella valenciana o fideuà. Tanmateix, a mi m'agrada provar la paella de maneres diferents: de marisc, a banda, negra, amb faves, amb cigrons, etc... La recepta que vos propose hui és també tot un clàssic d'aquesta zona, que sol menjar-se per Quaresma o a l'estiu i antigament també es menjava quan anaven a segar l'arròs. És una paella molt senzilla de fer i deliciosa.



Ingredients: (8-9 persones)
- 5oo gr de bacallà
-2 cebes
- 1 tomaca
- 4 creïlles
- 4 gots d'arròs
- 12 gots d'aigua
- oli
- safrà o colorant
- sal

Preparació:
Si el bacallà està salat, dues hores abans de cuinar es trosseja i es posa a dessalar. Si ja el compreu dessalat, es trosseja i es reserva. 
Per començar la paella, primer es talla la ceba molt menuda i es sofrig en la paella amb prou oli (4 cullerades per persona). S'afig una tomaca ratllada i es deixa sofregir uns minuts. Després s'incorpora el bacallà trossejat es remou i de seguida s'afigen les creïlles pelades i tallades a rodanxes. També s'afig l'arròs, es remou tot i es sofrig tot bé. Una vegada está tot sofregit, s'incorpora l'aigua (sempre el triple que d'arròs), el safrà, i un grapaet de sal. Es deixa que bulla 20 minuts, a foc fort, i després s'apaga el foc i es deixa reposar uns 10 minuts.



BON APPÉTIT

                                           ***

PAELLA CON CEBOLLA Y BACALAO

Ya hace más de una semana que no escribía nada en el blog y es que he cogido con tantas ganas las vacaciones que, aunque tengo mucho tiempo libre, no he entrado en casa para nada y no he tenido tiempo para cocinar .. . 

Ayer fue el día de publicación de la receta salada de Whole kitchen y espero que, aunque con un día de retraso, me acepten mi receta porque como valenciana no podía faltar al reto de este mes.

Whole kitchen en su propuesta salada del mes de julio nos invita a preparar un clásico de la cocina española, la paella. 

En casa es normal que el domingo se coma paella valenciana o fideuá. Sin embargo, a mí me gusta probar la paella de maneras diferentes: de marisco, "a banda", negra, con habas, con garbanzos, etc ... La receta que os propongo hoy es también todo un clásico de esta zona, que suele comerse en Cuaresma o en verano y antiguamente también se comía cuando iban a segar el arroz. Es una paella sencilla que hacer y deliciosa .



Ingredientes: (8-9 personas)
- 5oo gr de bacalao
-2 cebollas
- 1 tomate
- 4 patatas
- 4 vasos de arroz
- 12 vasos de agua
- aceite
- azafrán o colorante
- sal

Preparación:
Si el bacalao está salado, dos horas antes de cocinar se trocea y se pone a desalar. Si lo compras desalado, se trocea y se reserva. 
Para comenzar la paella, primero se corta la cebolla muy pequeña y se sofríe en la paella con bastante aceite (4 cucharadas por persona). Se añade un tomate rallado y se deja sofreír unos minutos. Después se incorpora el bacalao troceado se remueve y enseguida se añaden las patatas peladas y cortadas en rodajas. También se añade el arroz, se remueve todo y se sofríe todo bien. Una vez está todo sofrito, se incorpora el agua (siempre el triple que de arroz), el azafrán, y un puñadito de sal. Se deja que hierva 20 minutos, a fuego fuerte, y luego se apaga el fuego y se deja reposar unos 10 minutos .



BON APPÉTIT

6 comentaris:

  1. Marisa, que rica, nunca hemos probado una paella así, me apunto la receta y cuando la hagamos te digo que tal.

    Un abrazo

    ResponElimina
  2. Tiene una pinta estupenda y muy apetitosa, una idea muy original lo de las patatas, he tomado nota. Gracias por la traducción me has evitado un paso. Muchos besos

    ResponElimina
  3. És de les meues paelle preferides!!! una delícia!
    pd: per fi puc fer comertaris!

    ResponElimina
  4. OH!! Nunca la he comido así. Qué gran tentación salada.

    Besos.

    ResponElimina
  5. que bona!!amb pocs ingredients , però amb una pinta deliciosa!!

    ResponElimina
  6. Boníssima, de segur la vaig a fer 👍👍

    ResponElimina