dijous, 19 de juny del 2014

CROQUETES DE CARABASSETA I TOFU AMB TZAZIKI



Al centre on treballe tenim una invasió de carabassetes! Hem estat tot l'any menjant verdura de temporada ecològica i boníssima gràcies als alumnes del programa de qualificació professional inicial de jardineria. Els profes quasi ens hem barallat per les bledes, els espinacs, les cols i les faves, però en arribar el mes de juny les carabassetes han crescut d'una manera desmesurada i ja fa unes setmanes que, encara que regalades, algunes carabassetes es queden tristes al calaix. 



Supose que als companys se'ls han acabat les idees per cuinar les carabassetes i ja estan cansats del purés de carabasseta i la carabasseta torrada. Per això hui els porte una nova recepta, molt original, per aprofitar aquestes carabassetes.

Aquesta recepta és de la meua germana i és un plat que es pot servir com a aperitiu o ,acompanyat d'una amanida de tomaca i cogombre, un dinar o sopar lleuger. 

I si encara vos queden més carabassetes sempre podeu fer El bescuit de carabasseta i xocolata de postres.


Ingredients: (15-16 croquetes)

Mandonguilles
-          1 carabasseta menuda/mitjana
-          125 gr de tofu
-          1 llesca gran de pa (sense escorça)
-          1/2 culleradeta de comino
-          Sal
-          Pebre negre
-          Farina
-          1 ou, batut
-          Pa ratllat

Tzaziki
-          ½ cogombre holandés (o 1 cogombre espanyol menut)
-          1 iogurt grec
-          1 dent d’all menuda
-          Sal
-          Oli d’oliva
-          Pebre negre


Preparació:

Amb un ratllador, es ratlla la carabasseta (neta i amb pell). Es posa en un colador i es deixa unes hores per a que solte tota l’aigua.
Amb una forqueta s’esclafa el tofu i es barreja amb la carabasseta ratllada. Es banya la rodanxa de pa amb un poc de llet o aigua i s’incorpora esmicolada a la barreja de carabasseta i tofu. S’assaona amb el comino, un poc de sal, un poc de pebre negre i es barreja tot bé.
Es formen boletes amb la barreja i es passen per farina, després per ou i finalmente per pa ratllat.
Es deixen un minuts al congelador i mentres es posa abundant oli al foc, i es prepara el tzaziki.
Per al tzaziki, es ratlla el cogombre (si és holandés amb pell, si és espanyol pelat) i es barreja amb el iogurt grec (a mi m’agrada més el que porta sucre) , la dent d’all picada, un raig d’oli i un poc de sal i pebre.
Es frigen les croquetes uns minuts per cada costat i es deixen en un plat amb paper de cuina abans de servir. Es servixen acompanyades amb un bol menudet de tzaziki per mullar.  



BON APPÉTIT

                                                           ***

CROQUETAS DE CALABACÍN Y TOFU CON TZAZIKI

En el centro donde trabajo ¡tenemos una invasión de calabacines! Hemos estado todo el año comiendo verdura de temporada ecológica y buenísima gracias a los alumnos del programa de cualificación profesional inicial de jardinería. Los profes casi nos hemos peleado por las acelgas, las espinacas, las coles y las habas, pero al llegar el mes de junio los calabacines han crecido de forma desmesurada y ya hace unas semanas que, aunque regalados, algunos calabacines se quedan tristes en el cajón.

 

Supongo que a los compañeros se les han acabado las ideas para cocinar los calabacines y ya están cansados ​​de los purés de calabacín y el calabacín a la plancha . Por eso hoy les traigo una nueva receta, muy original, para aprovechar estos calabacines.
  
Esta receta es de mi hermana y es un plato que se puede servir como aperitivo o ,acompañado de una ensalada de tomate y pepino, una comida o cena ligera. 

Y si después os quedan más calabacines, siempre podéis probar el bizcocho de calabacín y chocolate

Ingredientes: (15-16 croquetas)

Croquetas

- 1 calabacín pequeño/ mediano
- 125 gr de tofu
- 1 rebanada grande de pan (sin corteza)
- 1/2  cucharadita de comino
- Sal
- Pimienta negra
- Harina
- 1 huevo, batido
- Pan rallado

Tzaziki
- ½ pepino holandés (o 1 pepino español pequeño)
- 1 yogur griego
- 1 diente de ajo pequeño
- Sal
- Aceite de oliva
- Pimienta negra

Preparación:

Con un rallador, se ralla el calabacín (limpio y con piel). Se pone en un colador y se deja unas horas para que suelte toda el agua.
Con un tenedor se aplasta el tofu y se mezcla con el calabacín rallado. Se baña la rodaja de pan con un poco de leche o agua y se incorpora desmenuzada a la mezcla de calabacín y tofu. Se sazona con el comino, un poco de sal, un poco de pimienta negra y se mezcla todo bien.
Se forman bolitas con la mezcla y se pasan por harina, luego por huevo y finalmente por pan rallado.
Se dejan un minutos en el congelador y mientras se pone abundante aceite al fuego, en una sartén, y se prepara el tzaziki.
Para el tzaziki, se ralla el pepino (si es holandés con piel, si es español pelado) y se mezcla con el yogur griego (a mí me gusta más el azucarado), el diente de ajo picado, un chorro de aceite y un poco de sal y pimienta.
Se fríen las croquetas unos minutos por cada lado y se dejan en un plato con papel de cocina antes de servir. Se sirven acompañadas con un cuenco pequeñito de tzaziki para mojar.


BON APPÉTIT

2 comentaris:

  1. Mare meua que pinta més bona!!! Perfecte per a vegetarians. M'ha entrat fam només amb la foto. Besets

    ResponElimina
  2. Mare meva! Fan molt bona pinta, aquestes croquetes! I és tot un encert, acompanyar-les amb el tzatziki. Petons!

    ResponElimina