dimarts, 25 de febrer del 2014

LANCASHIRE HOTPOT


La recepta britànica d'aquest mes ve des del comptat de Lancashire, al nord d'Anglaterra. I és aquest comtat el que li dona el nom a la recepta de hui, popular al segle XIX entre els treballadors de les fàbriques de cotó de la zona.



Tradicionalment, es cuinava dins d'una cassola, anomenada  hotpot, on es preparava el guisat amb ingredients barats, amb antelació i es mantenia calent envoltant la cassola amb una manta fins l'hora de menjar. La recepta tradicional portava corder, de vegades ronyons o ostres (que eren barates en aquella època), i creïlles.



Hui en dia es pot trobar en qualsevol pub anglès i els ingredients poden variar un poc. Jo he seguit la recepta tradicional però ho he cuinat en una cassola normal i he canviat els ronyons pel fetge de corder que a mi m'agrada més.




Ingredients: (2-3 persones)

-          450 gr de coll de corder
-          2 ronyons de corder
-          1 ceba, picada
-          ½ cullerada de farina
-          250 ml de aigua bullint amb ½ culleradeta de salsa Worcestershire
-          2 creïlles
-          ½ culleradeta de timó sec
-          Mantega
-          Oli
-          Sal i pebre

Preparació:

Precalfa el forn a 180º.
 
En una paella es fon una cullerada de mantega amb una cullerada d’oli. S’incorpora el corder tallat a trossos i també s’aboquen els ossos per a que deixe sabor i per a que es puguen traure les molletes de carn que han quedat a l’òs.

Quan la carn està daurada, es trau i es reserva en una altra cassola. En la mateixa paella on s’ha fet la carn s’aboquen els ronyons a trossets. Quan el fetge també estiga daurat es trau de la paella i es reserva amb la carn.

En la mateixa paella, i amb una cullerada més de mantega, es sofrig la ceba picada, fins que estiga daurada. Després, s’afig la farina i es barreja amb la ceba i els sucs de la carn. De seguida, s’aboca l’aigua bullint amb la salsa Worcestershire i es remou fins que espesse un poc. S’assaona la salsa amb sal, pebre i timonet i s’aboca damunt de la carn i el fetge. Es barreja tot bé i posa en  una cassola apta per a forn o dos individuals.

Es pelen les creïlles i es tallen a llàmines. Es cobreix la cassola anterior amb una capa de llàmines de creïlla, s’assaona la creïlla amb sal i pebre i es posa un poc de mantega per damunt. Es cobreix la cassola amb una tapa o amb paper d’alumini i s’introdueix al forn durant 45 minuts. Passat aquest temps, es lleva la tapa o el paper d’alumini i es deixa al forn 15 minuts més. 



BON APPÉTIT

                                                           ***
 La receta británica de este mes viene desde el condado de Lancashire, en el norte de Inglaterra. Y es este condado el que le da el nombre a la receta de hoy, popular en el siglo XIX entre los trabajadores de las fábricas de algodón de la zona.
 

Tradicionalmente, se cocinaba dentro de una cazuela, llamada hotpot, donde se preparaba el guiso con ingredientes baratos, con antelación y se mantenía caliente envolviendo la cazuela con una manta hasta la hora de comer. La receta tradicional llevaba cordero, a veces riñones u ostras (que eran baratas en aquella época), y patatas.

 

 Hoy en día se puede encontrar en cualquier pub inglés y los ingredientes pueden variar un poco. Yo he seguido la receta tradicional pero lo he cocinado en una cazuela normal y he cambiado los riñones por el hígado de cordero que a mí me gusta más.
 

Ingredientes : ( 2-3 personas )

- 450 gr de cuello de cordero
- 2 riñones de cordero
- 1 cebolla , picada
- ½ cucharada de harina
- 250 ml de agua hirviendo con ½ cucharadita de salsa Worcestershire
- 2 patatas
- ½ cucharadita de tomillo seco
- Mantequilla
- Aceite
- Sal y pimienta

Preparación :

Precalienta el horno a 180º.

En una sartén se derrite una cucharada de mantequilla con una cucharada de aceite . Se incorpora el cordero troceado y también se añaden los huesos para que deje sabor y para que se puedan sacar las migas de carne que han quedado en el hueso.

Cuando la carne esté dorada, se saca y se reserva en otra cazuela. En la misma sartén donde se ha hecho la carne se sofríen los riñones a trocitos. Cuando el hígado también esté dorado se saca de la sartén y se reserva con la carne.

En la misma sartén, y con una cucharada más de mantequilla, se sofríe la cebolla picada, hasta que esté dorada. Después, se añade la harina y se mezcla con la cebolla y los jugos de la carne. Enseguida, se vierte el agua hirviendo con la salsa Worcestershire y se remueve hasta que espese un poco. Se sazona la salsa con sal, pimienta y tomillo y se vierte sobre la carne y el hígado. Se mezcla todo bien y se pone en una cazuela apta para horno o dos individuales.

Se pelan las patatas y se cortan en láminas. Se cubre la cazuela anterior con una capa de láminas de patata, se sazona la patata con sal y pimienta y se pone un poco de mantequilla por encima. Se cubre la cazuela con una tapa o con papel de aluminio y se introduce en el horno durante 45 minutos. Pasado este tiempo, se quita la tapa o el papel de aluminio y se deja en el horno 15 minutos más.

 

BON APPÉTIT

                                                                       ***
The British recipe of this month comes from the county of Lancashire, in the North west of  England. And is this county which gives the name to today's recipe, it was popular when Lancashire’s cotton industry was at its height in the 19th century among workers in the area.
Traditionally, it was cooked in a hotpot, where the stew was prepared in advance, with cheap ingredients, and kept warm by wrapping the pan with a blanket until dinnertime. The traditional recipe was made with lamb, sometimes kidney or oysters (which were cheap at the time), and potatoes.

 

 Today you can find it in any English pub and ingredients may vary slightly. I followed the traditional recipe but I cooked it in a regular pot and I changed the kidneys by liver which I like most.



Ingredients ( 2-3 people )

- 450g neck of lamb
- 2 lamb kidneys
- 1 onion , chopped
- ½ tablespoon flour
- 250 ml of boiling water with ½ teaspoon Worcestershire sauce
- 2 potatoes
- ½ teaspoon dried thyme
- Butter
- Oil
- Salt and pepper

Preparation:

Pre-heat the oven to 180º.
 
In a frying pan heat a tablespoon of butter with a tablespoon of oil until hot. Then, brown the pieces of lamb until they are golden. You can also add the bones which increase flavor and then remove.
Remove the meat and reserve in a casserole.

In the same pan, brown the chopped kidneys. When the kidneys are also golden, remove from the pan and reserve with the meat.

Next, also in the same pan, with a tablespoon of butter, fry the chopped onion until it turns brown. Now stir in the flour to soak up the juices. Then, pour the boiling water with the Worcestershire sauce and stir until slightly thickened. Season with salt, pepper and thyme and pour over the meat. Mix well and put into an oven-proof casserole or two single ones.

Peel the potatoes and cut into slices. Then, arrange the potato slices on top of the casserole, season the potato with salt and pepper and put a few flecks of butter on top. Cover with a lid or kitchen foil and cook in the oven for 45 minutes. After this time, remove the lid and leave in the oven 15 minutes more.

 

BON APPÉTIT

4 comentaris:

  1. Delicioso tu receta. me quedo en tu blog como seguidora y te invito a que te pasees por mi blog y tb te hagas seguidora, quieres? http://unmundollamadomay.blogspot.com.es/ un saludo

    ResponElimina
  2. No veas lo que me ha gustado la receta, tanto la historia y su origen como la tremenda pintaza que tiene. Ahora mismo me ponía a untar pan y no paraba.

    Besos.

    ResponElimina
  3. Tienes un premio
    http://recetascasacarmen.blogspot.com.es/2014/03/llegaron-las-fresas-y-un-premio.html

    ResponElimina