divendres, 18 de gener del 2013

SWEET AND SOUR RIBS (COSTELLES AGREDOLCES)


 Whole kitchen en la seua proposta salada del mes de gener ens convida a preparar un clàssic de la cuina xinesa: Porc agredolç

El porc agredolç és un plat tradicional xinés, encara que hui en dia és molt popular en el món occidental i hi ha moltes versions del mateix.
La salsa agredolça xinesa està feta a base de sucre, quetxup, vinagre i salsa de soja. Tanmateix, jo vaig trobar aquesta recepta de costelles agredolces en Good Food que substituix la salsa de soja per la salsa Worcestershire.
Per tant, hui vos porte la versió britànica d'aquesta tan versionada recepta oriental. Una recepta molt recomanable!


Ingredients (2-3 persones)
- 900 gr-1kg de costelles de porc
- 1/2 l de suc de magrana

Salsa
- 5 cullerades d'almibar de magrana (200 ml de suc de magrana, suc de 1/2 llima i  1 cullerada de sucre)
- 4 cullerades de quetxup
- 4 cullerades de sucre moreno
- 1 cullerada de vinagre de vi negre
- 1/2 cullerada de salsa Worcestershire
- 1 culleradeta de comino
- 1 culleradeta de semilles de celiandre
- 1/2 culleradeta de gingebre molt




Preparació:
Es posen les costelles en una font per al forn i s'arruixen amb el suc de magrana i s'acaben de cobrir amb aigua. S'introduixen al forn, precalfat a una temperatura de 160º, i es deixen coure, tapades amb paper d'alumini, durant 2 hores.
Només s'introduix al forn, es prepara l'almíbar de magrana. Es posa el suc de magrana, el suc de llima i el sucre en una cassola, es posa al foc i es retira quan desaparega el sucre i tinga una consistència més espessa.
Més tard es prepara la salsa per a marinar les costelles. En una cassola, es posen tots els ingredients de la salsa (l'almíbar, el quetxup, el sucre, el vinagre, la salsa Wocerstershire, el comino, el celiandre i el gingebre) es barregen i es porten a ebullició. Quan comence a bullir, es retira del foc i es reserva fins que hagen passat les 2 hores de cocció de les costelles.
Quan les costelles estiguen a punt es trauen del forn i es trauen de la font amb el líquid. Es posen les costelles en una altra font ,es banyen amb la salsa, es tapen amb paper d'alumini i es reserven en la nevera, almenys una hora (encara que si ho feu el dia anterior quedarà millor).
Es precalfa el forn a 180º i s'introduixen les costelles amb la salsa durant 20 minuts i a mitat cocció se li pega la volta a les costelles per a que s'empapen bé de la salsa.
Les costelles es poden acompanyar amb un poc d'arròs basmati o unes verdures.


BON APPÉTIT

                                                                     ***

SWEET AND SOUR RIBS (COSTILLAS AGRIDULCES)

Whole kitchen en su propuesta salada del mes de enero nos invita a preparar un clásico de la cocina china: Cerdo agridulce  

El cerdo agridulce es un plato tradicional chino, aunque hoy en día es muy popular en el mundo occidental y hay muchas versiones del mismo.  
La salsa agridulce china está hecha a base de azúcar, ketchup, vinagre y salsa de soja. Sin embargo, yo encontré esta receta de costillas agridulces en Good Food que sustituye la salsa de soja por la salsa Worcestershire. Por tanto, hoy os traigo la versión británica de esta tan versionada receta oriental. Una receta muy recomendable!




Ingredientes (2-3 personas)
- 900 gr-1kg de costillas de cerdo
- 1/2 l de zumo de granada 


Salsa 
- 5 cucharadas de almíbar de granada (200 ml de zumo de granada, zumo de 1/2 limón y 1 cucharada de azúcar)
- 4 cucharadas de ketchup  
- 4 cucharadas de azúcar moreno  
- 1 cucharada de vinagre de vino tinto  
- 1/2 cucharada de salsa Worcestershire  
- 1 cucharadita de comino  
- 1 cucharadita de semillas de cilantro  
- 1/2 cucharadita de jengibre molido




Preparación:
Se ponen las costillas en una fuente para el horno y se rocían con el zumo de granada y se acaban de cubrir con agua. Se introducen en el horno, precalentado a una temperatura de 160 º, y se dejan cocer, tapadas con papel de aluminio, durante 2 horas.
En cuanto se introduce en el horno, se prepara el almíbar de granada. Se pone el jugo de granada, el zumo de lima y el azúcar en una cacerola, se pone al fuego y se retira cuando desaparezca el azúcar y tenga una consistencia más espesa.
Más tarde se prepara la salsa para marinar las costillas. En una cazuela, se ponen todos los ingredientes de la salsa (el almíbar, el ketchup, el azúcar, el vinagre, la salsa Wocerstershire, el comino, el cilantro y el jengibre) se mezclan y se llevan a ebullición. Cuando empiece a hervir, se retira del fuego y se reserva hasta que hayan pasado las 2 horas de cocción de las costillas.
Cuando las costillas estén a punto se sacan del horno y se sacan de la fuente con el líquido. Se ponen las costillas en otra fuente, se bañan con la salsa, se tapan con papel de aluminio y se reservan en la nevera, al menos una hora (aunque si lo haces el día anterior quedará mejor).
Se precalienta el horno a 180 º y se introducen las costillas con la salsa durante 20 minutos y a mitad cocción se le da la vuelta a las costillas para que se empapen bien de la salsa.
Las costillas se pueden acompañar con un poco de arroz basmati o unas verduras .



BON APPÉTIT


4 comentaris:

  1. Pero que pinta tienen esas costillas!! Muy ricas. Besos

    ResponElimina
  2. A mi el dulced-salado me pierde por completo. Me encanta la receta, me la llevo.

    Besos.

    ResponElimina
  3. M´encanten. Ja ting ganes de provar-les

    ResponElimina
  4. Wow se ve demaaasiado rico! Me parece que debe estar muy tierna la carne, apunto la receta.
    Cariños de Espacio Culinario

    ResponElimina