dilluns, 10 de setembre del 2012

BESCUIT DE CARLOTA AMB XOCOLATE

Segur que la majoria dels que teniu un bloc o vos agrada la cuina heu fet alguna vegada un bescuit de carlota o un carrot cake i no és gens novedós que hui vinga amb aquesta recepta. Tanmateix, com jo no sóc molt de dolç en el món dels bescuits no he innovat massa i el clàssic de xocolate està present en totes les celebracions sense deixar lloc a altres. La consistència d'aquest bescuit és perfecta per a utilitzar-lo per fer pastissos amb diferents farcits. Jo l'he portat sense cap farcit simplement amb la meua cobertura clàssica de xocolate fondant que m'encanta. També es pot preparar amb una crema de formatge i nata o com fa fer mon pare, banyar el bescuit amb un poc de licor.



Ingredients: 8-10 racions
- 300 gr de carlotes (3 carlotes grans)
- 4 ous
- 250 gr de sucre moreno
- 300 gr de farina
- 150 ml d'oli d'oliva
- 1 sobre de llevat
- 100 gr de xocolate fondant
- llet


Preparació:
Es pelen i renten les carlotes i es ratllen amb un ratllador d'orificis menuts o es passa per un triturador fins que quede la carlota molt fina.
En un bol gran es baten els ous amb el sucre fins que doblen el seu volum. S'incorpora la carlota ratllada i l'oli i es barreja. Mentres es calfa el forn a 180º.
Es tamissen la farina i el llevat, i van incorporant-se a la barreja de carlota sense parar de remoure. S'engreixa un motle amb oli, s'aboca la preparació anterior i s'introduix al forn durant 1 hora a 180º.
Per comprovar que el bescuit ja està a punt, es punxa el centre amb una broqueta i si ix net ja es podrà traure del forn i  es deixa refredar.
Quan ja no estiga calent es podrà desmotlar i es prepararà la cobertura de xocolate. En un casset es posa el xocolate trossejat i s'arruixa amb un poc de llet. Es posa al foc per a que es fonga sense parar de remoure. Se li pega la volta al bescuit i s'aboca el xocolate fos. Es repartix per tot el bescuit i amb una forqueta podem dibuixar línies per la superfície. Es deixa que es refrede a temperatura ambient i s'introduix a la nevera per a que el xocolate agafe un poc de consistència.



BON APPÉTIT

                                                          ***

BIZCOCHO DE ZANAHORIA CON CHOCOLATE

Seguro que la mayoría de los que tenéis un blog o os gusta la cocina habéis hecho alguna vez un bizcocho de zanahoria o un carrot cake y no es nada novedoso que hoy venga con esta receta. Sin embargo, como yo no soy muy de dulce en el mundo de los bizcochos no he innovado demasiado y el clásico de chocolate está presente en todas las celebraciones sin dejar lugar a otros. La consistencia de este bizcocho es perfecta para utilizarlo para hacer pasteles con diferentes rellenos. Yo lo he hecho sin relleno, simplemente con mi cobertura clásica de chocolate fondant que me encanta. También se puede preparar con una crema de queso y nata o como hace hizo mi padre, bañar el bizcocho con un poco de licor.



Ingredientes: 8-10 raciones
- 300 gr de zanahorias (3 zanahorias grandes)
- 4 huevos
- 250 gr de azúcar moreno
- 300 gr de harina
- 150 ml de aceite de oliva
- 1 sobre de levadura
- 100 gr de chocolate fondant
- leche


Preparación:
Se pelan y lavan las zanahorias y se rayan con un rallador de orificios pequeños o se pasa por un triturador hasta que quede la zanahoria muy fina.
En un bol grande se baten los huevos con el azúcar hasta que doblen su volumen. Se incorpora la zanahoria rallada y el aceite y se mezcla. Mientras se calienta el horno a 180 º.
Se tamizada la harina y la levadura, y  se van incorporando a la mezcla de zanahoria sin parar de remover. Se engrasa un molde con aceite, se vierte la preparación anterior y se introduce en el horno durante 1 hora a 180 º.
Para comprobar que el bizcocho ya está a punto, se pincha el centro con una brocheta y si sale limpio ya se podrá sacar del horno y se deja enfriar.
Cuando ya no esté caliente se podrá desmoldar y se preparará la cobertura de chocolate. En un cazo se pone el chocolate troceado y se rocía con un poco de leche. Se pone al fuego para que se funda sin parar de remover. Se le da la vuelta al bizcocho y se vierte el chocolate fundido. Se reparte por todo el bizcocho y con un tenedo podemos dibujar líneas por la superficie. Se deja que se enfríe a temperatura ambiente y se introduce en la nevera para que el chocolate coja un poco de consistencia.



BON APPÉTIT



5 comentaris:

  1. Respostes
    1. Angela, este te'l pots fer perquè no porta llet ni mantega. Canvies la cobertura per xocolate sense llet amb un poc de llet de soja i ja el tens!

      Elimina
  2. WOW!!....se ve delicioso!!...me encantan los pasteles con zanahoria........Abrazotes, Marcela

    ResponElimina