dimecres, 28 de març del 2012

ARRÒS MARINER AL FORN AMB COSTRA

Ja feia dos setmanes que nos vos portava cap recepta però he estat tan ocupada corregint exams i amb les avaluacions que no he entrat molt en la cuina. Tanmateix el dissabte vaig fer aquesta recepta per a dinar amb uns amics i ens va agradar molt. Es un arròs al forn diferent que recorda al arròs a banda i si sols ja esta molt bo amb la costra i la salsa per acompanyar-lo està deliciós.




Ingredients: 4 persones

Arròs
- 400 gr d'arròs redó
- 800 ml de caldo de peix
- 300 gr de rap trossejat
- 8-10 gambes o llagostins pelats i sense cap
- 1/2 ceba
- 1 all porro
- 1 cullerada de pebre roig
- colorant
- sal

Costra
- 6 ous
- ratlladura de mitja llima
- un poc d'anou moscada
- sal i pebre

Salsa
- 100 ml d'oli d'oliva
- 1 dent d'all picada
- jolivert picat
- 4 avellanes picades

Preparació:
Primer hem de fer el caldo de peix. Per a fer el caldo jo utilizeun bon grapat de morralla, una ceba, una rama de jolivert i uns grans de pebre. Tanmateix com no hi havia morralla a la peixateria vaig fer el caldo amb mig cap de rap (del que vaig comprar per a l'arròs), els caps de les gambes, la ceba, el jolivert, el pebre i la sal.
El caldo va estar fent-se al menys una hora. Amb el caldo fet ja podem começar a fer la recepta.

Es pica la ceba i l'all porro i es sofrig amb dos cullerades d'oli d'oliva en una cassola de fang o una de ferro. Quan la ceba estiga tendra, s'incorpora el rap trossejat, les gambes pelades i es remou. S'incorpora l'arròs i es sofrig uns minuts. S'afig el pimentó i es remou. Després s'aboca el caldo, s'afig un poc de colorant, es remou i s'introduix al forn precalfat a 200º fins que el caldo s'evapore.

Mentres, es baten els ous en un bol i s'incopora la ratlladura de llima, l'anou moscada i la sal, es remou i quan l'arròs estiga a punt s'aboca damunt i es torna a introduir al forn amb el grill encés durant uns minuts o fins que l'ou estiga cuit.

Es deixa reposar l'arròs i es prepara la salsa. Es trituren les avellanes, el jolivert i l'all i es barregen amb l'oli. Cada ració d'arròs es servirà amb un doll de salsa verda. El resultat es molt recomanable, segur que vos agrada.



BON APPÉTIT
                                                                               ***

ARROZ MARINERO AL HORNO CON COSTRA

Ya hacía dos semanas que nos os llevaba ninguna receta pero he estado tan ocupada corrigiendo exams y con las evaluaciones que no he entrado mucho en la cocina. Sin embargo el sábado hice esta receta para comer con unos amigos y nos gustó mucho. Es un arroz al horno diferente que recuerda al arroz a banda y si sólo ya esta muy bueno con la costra y la salsa para acompañarlo está delicioso.




Ingredientes: 4 personas

Arroz
- 400 gr de arroz redondo
- 800 ml de caldo de pescado
- 300 gr de rape troceado
- 8-10 gambas o langostinos pelados y sin ningún
- 1/2 cebolla
- 1 puerro
- 1 cucharada de pimienta rojo
- colorante
- sal  
Costra 
 - 6 huevos  
- ralladura de medio limón  
- un poco de nuez moscada  
- sal y pimienta
 Salsa 
 - 100 ml de aceite de oliva 
  - 1 diente de ajo picado  
- perejil picado
  - 4 avellanas picadas

 Preparación : 
Primero tenemos que hacer el caldo de pescado. Para hacer el caldo yo utilizé un buen puñado de morralla, una cebolla, una rama de perejil y unos granos de pimienta. Sin embargo como no había morralla en la pescadería hice el caldo con media cabeza de rape (de lo que compré para el arroz), los cabezas de las gambas, la cebolla, el perejil, la pimienta y la sal. El caldo estuvo haciendo al menos una hora. Con el caldo hecho ya podemos empezar a hacer la receta. 
Se pica la cebolla y el ajo puerro y se sofríe con dos cucharadas de aceite de oliva en una cazuela de barro o una de hierro. Cuando la cebolla esté tierna, se incorpora el rape troceado, las gambas peladas y se remueve. Se incorpora el arroz y se sofríe unos minutos. Se añade el pimentón y se remueve. Después se vierte el caldo, se añade un poco de colorante, se remueve y se introduce en el horno precalentado a 200 º hasta que el caldo se evapore.
 Mientras, se baten los huevos en un bol y se incopora la ralladura de lima, la nuez moscada y la sal, se remueve y cuando el arroz esté a punto se vierte encima y se vuelve a introducir en el horno con el grill encendido durante unos minutos o hasta que el huevo esté cocido.  
Se deja reposar el arroz y se prepara la salsa. Se trituran las avellanas, el perejil y el ajo y se mezclan con el aceite. Cada ración de arroz se servirá con un chorro de salsa verde. El resultado es muy recomendable, seguro que os gusta.




BON APPÉTIT


3 comentaris:

  1. Marisa, me HA ENCANTADO!!!!..este arroz lo hare este finde seguro!!!..me a encantado de veras y se que a los mios les gustara aun más!!!!!
    GRACIAS tu receta me encanta!!...esa costrita me acaba de seducir y enamorar :)
    mil besitos mi linda Marisa!!!!

    ResponElimina
  2. Que bo!!! em sembla que el faré ben aviat!
    petonets

    ResponElimina
  3. QUE BO QUE ES VEU. ESTE CAP DE SETMANA INTENTARÉ FER-HO. M'ALEGRA QUE HAGES TINGUT UN RATET PER A POSAR UNA NOVA RECEPTA. ET TROBÀVEM A FALTAR
    BESETS.

    ResponElimina