dissabte, 14 d’abril del 2012

FISH CAKES (Pastissos de peix)

Després d'una setmana de vacances (en la que no he parat per casa per a res) era el moment de tornar a la cuina i fer tots eixos plats i reptes que tenia guardats al calaix. Tanmateix, ahir després de berenar un tros de quiche, men vaig adonar que queden tres mesos per al meu casament amb Àlex (si encara no havia dit res, aquest estiu ens casem) i que no em podia veure el melic! Després del berenar la meua amiga Ana i jo vam passar per un herbolari on fan dietes i la nutricionista ho va corroborar... acababa de passar la línia del pes saludable i ara el sufixe sobre- s'havia incrustat en la meua panxa! Com encara em queden un parell de dies per tornar a la feina i encara he d'assimilar que estaré uns mesos menjant bollit i torrat, l'hi vaig dir a la doctora que fins el dimarts no pense començar la dieta. Així que hui vos porte una recepta amb uns quants ingredients que en les pròximes setmanes tindré prohibits: creïlla, salmó i tot fregit!

Aquesta és una recepta britànica que es sembla prou a les croquetes però en lloc de barrejar el farcit amb beixamel es fa amb puré de creïlles i la forma que se li dona es més com una hamburguesa. Jo he fet els fish cakes de salmó però es pot fer amb qualsevol peix blanc i es una manera molt bona per a que els xiquets mengen peix, i alguns majorets melindrosos també.



Ingredients (4 persones)
-450 gr de creïlles tallades a trossos grans
- 450 gr de salmó
- 2 cullerades de estragó picat
- ratlladura de la corfa d'una llima
- 2 cullerades de nata
- 1 cullerada de farina
- 1 ou batut
- 115 gr  de pa ratllat
- oli per fregir
- sal i pebre

Preparació:
Es bullen les creïlles en una cassola gran amb aigua amb sal durant 20 minuts. Es sequen i es trituren amb un passa-puré o una forqueta.
Es posa el peix en una cassola i es cobreix amb aigua. A foc mig es du a ebullició, es reduix el foc, es cobreix amb la tapa de la cassola i es deixa bullir 5 minuts. Es trau el peix de la cassola, es seca i es deixa refredar un poc en un plat. Després s'esmicola el peix assegurant-nos que no queden espines.
Es barreja el puré de creïlles amb el peix, l'estragó, la corfa de llima, i la nata. S'assaona amb sal i pebre i es dividix la barreja en 8 muntons als que se'ls donarà forma d'hamburgueses.
S'arrebossen els pastissos primer amb la farina, deprés amb l'ou batut i finalment amb el pa ratllat. Es posen en una safata i s'introduix en la nevera 30 minuts.
Es calfa l'oli de fregir en una paella i es frigen els pastissos a temperatura mitjana durant 5 minuts per cada costat o fins que la superfície estiga daurada.
L'acompanyament perfecte per a aquestos fish cakes és una ensalada verda i uns gallons de llima.

BON APPÉTIT

                                                                    ***

Tras una semana de vacaciones (en la que no he parado por casa para nada) era el momento de volver a la cocina y hacer todos esos platos y retos que tenía guardados en el cajón. Sin embargo, ayer después de merendar un trozo de quiche, me di cuenta de que quedan tres meses para mi boda con Alex (si aún no había dicho nada, este verano nos casamos) y que no me podía ver el ombligo! Después de la merienda, mi amiga Ana y yo pasamos por un herboristería donde hacen dietas y la nutricionista lo corroboró ... acababa de pasar la línea del peso saludable y ahora el sufijo sobre- se había incrustado en mi barriga!  
Como todavía me quedan un par de días para volver al trabajo y todavía tengo que asimilar que estaré unos meses comiendo hervido y a la plancha, le dije a la doctora que hasta el martes no pienso empezar la dieta. Así que hoy os traigo una receta con varios ingredientes que en las próximas semanas tendré prohibidos: patata, salmón y todo frito!  

Esta es una receta británica que se parece bastante a las croquetas pero en lugar de mezclar el relleno con bechamel se hace con puré de patatas y la forma que se le da es más como una hamburguesa. Yo he hecho los fish cakes de salmón pero se pueden hacer con cualquier pescado blanco y es una manera muy buena para que los niños coman pescado, y algunos mayores melindrosos también.





Ingredientes (4 personas)
-450 gr de patatas cortadas en trozos grandes
- 450 gr de salmón
- 2 cucharadas de estragón picado
- ralladura de la cáscara de un limón
- 2 cucharadas de nata
- 1 cucharada de harina
- 1 huevo batido
- 115 gr de pan rallado
- aceite para freír
- sal y pimienta  

Preparación: 
Se hierven las patatas en una cazuela grande con agua con sal durante 20 minutos. Se secan y se trituran con un pasa-puré o un tenedor.  
Se pone el pescado en una cazuela y se cubre con agua. A fuego medio se lleva a ebullición, se reduce el fuego, se cubre con la tapa de la cazuela y se deja hervir 5 minutos. Se saca el pescado de la cazuela, se seca y se deja enfriar un poco en un plato. Después se desmenuza el pescado asegurándonos que no quedan espinas. 
Se mezcla el puré de patatas con el pescado, el estragón, la corteza de limón, y la nata. Se sazona con sal y pimienta y se divide la mezcla en 8 montones a los que se les dará forma de hamburguesas.  
Se rebozan los pasteles primero con la harina, después con el huevo batido y finalmente con el pan rallado. Se ponen en una bandeja y se introduce en la nevera 30 minutos.  
Se calienta el aceite de freír en una sartén y se fríen los pasteles a temperatura media durante 5 minutos por cada lado o hasta que la superficie esté dorada.  
El acompañamiento perfecto para estos fish cakes es una ensalada verde y unos gajos de limón.

BON APPÉTIT

4 comentaris:

  1. Ya estás en la cuenta regresiva, Te queda poco para dar uno de los pasos importantes de la vida ..MUCHASS FELICIDADES!!!
    Me encnató tu receta, amo este tipo de "haburguesas o crequetas".
    Bs
    Que tengas buen fin de semana
    Tita

    ResponElimina
  2. Felicidades anticipadas!!....me alegro te vayas a casar este verano....te deseo lo mejor!!.....y que ricos fish cakes....me encantan!!..........Abrazotes, Marcela

    ResponElimina
  3. Felicidades! me parece estupendo tu compromiso. Y como dices, los fish cakes son una excelente opción para comer pescado de forma entretenida.

    ResponElimina
  4. felicidades guapa. Me alegro mucho. Y tu receta estupenda. Bss.

    ResponElimina