dimarts, 29 de novembre del 2011

TOAD IN A HOLE

Hui vos porte una recepta molt senzilla, perfecta per un sopar informal de cap de setmana: Toad in a hole. 
 Aquest és un plat d'origen britànic que està fet amb salsitxes i una massa de Yorkshire pudding (farina, ous i llet). La traducció del plat seria "el gripau en un forat" i és que, quan es parla de l'origen del nom, es diu que les salsitxes pareixen gripaus assomant el cap per la massa. 
Les salsitxes perfectes per a aquesta recepta són les Cumberland angleses, encara que podeu utilitzar qualsevol tipus de salsitxa de porc.
 Normalment les salsitxes s'envolten amb bacon però jo li he donat un toc diferent i l'he sustituit per pernil curat. 



Ingredients: (2-4 persones)
- 4 salsitxes Cumberland
- 4 lonxes de pernil curat
- 2 ous
- 125 gr de farina
- 150 ml de llet, barrejada amb 150 ml d'aigua freda
- 1 culleradeta de mostassa en pols
- pebre
- sal
- mantega

Preparació:
Es baten els ous en un bol gran. S'afig la farina tamissada, s'incorpora la llet amb aigua poc a poc sense deixar de remoure fins que quede una textura com la crema, sense grums. Finalment, s'assaona amb la mostassa en pols, el pebre i la sal, es remou i es deixa reposar 15 minuts. 
Passat este temps, es precalfa el forn a 220º, es lleva la pell de les salsitxes i s'envolten amb les tallades de pernil. 
S'unta una font per a forn amb mantega i s'introduix al forn fins que comence a fumejar. Es trau la font del forn, s'aboca la massa i es distribuixen els rotllets de salsitxes i pernil damunt. Es torna a introduir al forn durant 30 minuts, fins que la massa haja unflat i estiga daurada. 
Aquest plat es pot acompanyar de gravy (salsa de carn) i unes verdures o ensalada o unes baked beans.  



BON APPÉTIT

                                                  ***
Hoy os traigo una receta muy sencilla, perfecta para una cena informal de fin de semana: Toad in a hole. 
Este es un plato de origen británico que está hecho con salchichas y una masa de Yorkshire pudding (harina, huevos y leche). La traducción del plato sería "sapo en un agujero" y es que, cuando se habla del origen del nombre, se dice que las salchichas parecen sapos asomándose la cabeza por la masa. 
Las salchichas perfectas para esta receta son las Cumberland inglesas, pero podéis usar cualquier tipo de salchicha de cerdo.
 Normalmente las salchichas se envuelven con bacon pero yo le he dado un toque diferente y lo he sustituido por jamón curado. 



Ingredientes: (2-4 personas)
- 4 salchichas Cumberland
- 4 lonxes de jamón curado
- 2 huevos
- 125 gr de harina
- 150 ml de leche, mezclada con 150 ml de agua fría
- 1 cucharadita de mostaza en polvo
- Pimienta
- Sal
- Mantequilla

Preparación:
Se baten los huevos en un bol grande. Se añade la harina tamizada, se incorpora la leche con agua poco a poco sin dejar de remover hasta que quede una textura como la crema, sin grumos. Finalmente, se sazona con la mostaza en polvo, la pimienta y la sal, se remueve y se deja reposar 15 minutos. 
Pasado este tiempo, se precalienta el horno a 220 º, se quita la piel de las salchichas y se rodean con las lonchas de jamón. 
Se unta una fuente para horno con mantequilla y se introduce en el horno hasta que empiece a humear. Se saca la fuente del horno, se vierte la masa y se distribuyen los rollitos de salchichas y jamón encima. Se vuelve a introducir en el horno durante 30 minutos, hasta que la masa haya hinchado y esté dorada. 
Este plato se puede acompañar de gravy (salsa de carne) y unas verduras o ensalada o unas baked beans.  



BON APPÉTIT

7 comentaris:

  1. Este tipo de plato me encantan, me quedo con la receta. Bss

    ResponElimina
  2. Mmm, nunca he probado los sapos antes, pero creo que voy a intentar cocinar esta receta este finde porque seguro que me va a gustar.
    Está muy bien el toque del jamoncito, por aquello de la diversidad cultural, me imagino, jeje!
    Besets.

    ResponElimina
  3. La historia del plato, es simpatica, gracias por compartirla.

    Y tienes razón, para una cena informa es estupenda.

    Besos.

    ResponElimina
  4. Marisa què rica esta receta se ve deliciosa! un abrazp

    ResponElimina
  5. Me encanta la historia y el plato tiene una pinta riquisima.

    ResponElimina
  6. Què original!!!!! Encara que és una recepta britànica típica no l'havia vista mai i em pareix algo molt bo.
    Ja m'he animat a probar a fer-la este cap de setmana perque és super sencill i el fet de canviar el baicon per pernil millor que millor.

    ResponElimina
  7. QUINA PINTA MÉS BONA QUE TÉ. M'AGRADA QUE TINGUES ALTRA VOLTA TEMPS PER CUINAR PERQUE ESTEM FETILLATS AMB EL TEU BLOC. EN EL MEU LLOC DE TREBALL ENTREN TOTS I PROVEM DE FER LES TEUES RECEPTES.
    BESETS

    ResponElimina