dilluns, 7 de novembre del 2011

PASTISSOS DE CARN

Després de dos setmanes de silenci, hui vos porte una recepta que segur compensa la meua absència. I es que aquest plat ,que ja he fet alguna que altra vegada per sopar amb els amics, és tot un èxit, no apte per a vegetarians!  La recepta l'he treta del llibre "Cocina fácil gourmet" que em va regalar la meua germana per nadal. Que em dieu... no té bona pinta? 



Ingredients: (6 pastissos)
- 600 gr de carn picada de porc
- 2 ous
- 1 cullerada de mostassa dijon
- 1 cullerada de tomaca triturada
- 1/2 ceba picada
- 2 dents d'all picats
- sal
- pebre
- 4 fulls de pasta fullada
- 80 gr de molla de pa

farcit de xampinyons
- 200 gr de xampinyons
- 4 escalònies
- 1 cullerada de mantega

Preparació:
La pasta fullada ha d'estar a temperatura ambient per poder manipular-la així que si es compra congelada abans de començar a fer la recepta s'haurà de traure del congelador. Després en un bol gran es barreja la carn amb un ou, la ceba i els alls picats, la mostassa, la tomaca triturada, la molla de pa, sal i pebre. Es dividix la barreja de carn en 6 porcions, se'ls dona forma de pilota de putxero i es posen en una safata a la nevera durant 20 minuts. 
Mentres, es prepara el farcit de xampinyons. Es piquen les escalònies i es sofrigen amb una cullerada gran de mantega. Quan les escalònies estiguen tendres s'afigen els xampinyons picats i es deixen coure fins que estigue blanets. 
Quan ja tenim les pilotes de carn i el farcit de xampinyons ja es poden començar a muntar els pastissos. Es tallen tres fulls de pasta fullada per la meitat i el quart full s'utilitzarà per fer tires damunt dels pastissos. S'agafa una meitat de pasta fullada i en el centre es posa un poc de farcit de xampinyons i una pilota de carn. S'embolica la pilota amb la pasta fullada com si fora un regal, se li dona la volta i es posa en una safata per a forn sobre paper de forn. Es repetix el procés amb les sis pilotes, després es pinten els pastissos amb ou batut i es decoren amb unes tires d'un centímetre que es faran amb el full de pasta fullada reservat. Quan ja estiguen tots els pastissos muntats i decorats es tornen a pintar amb l'ou batut i un pinzell i s'introduixen al forn, precalfat a 180º, durant 30-40 minuts. 
Els pastissos es poden acompanyar amb una ensalada verda o uns espàrregs verds al vapor i una salsa de vi negre (vi, caldo de carn i sucre fins que reduïsca). Un plat deliciós!



BON APPÉTIT

                                           ***

PASTELES DE CARNE

Tras dos semanas de silencio, hoy os traigo una receta que seguro compensa mi ausencia. Y es que este plato, que ya he hecho alguna que otra vez para cenar con los amigos, es todo un éxito, ¡no apto para vegetarianos! La receta la he sacado del libro "Cocina fácil gourmet" que me regaló mi hermana por navidad. ¿Qué me decís ... no tiene buena pinta? 



Ingredientes: (6 pasteles)
- 600 gr de carne picada de cerdo
- 2 huevos
- 1 cucharada de mostaza dijon
- 1 cucharada de tomate triturado
- 1 / 2 cebolla picada
- 2 dientes de ajo picados
- Sal
- Pimienta
- 4 hojas de hojaldre
- 80 gr de miga de pan

relleno de champiñones
- 200 gr de champiñones
- 4 chalotas
- 1 cucharada de mantequilla

Preparación:
El hojaldre debe estar a temperatura ambiente para poder manipularla así que si se compra congelada antes de empezar a hacer la receta deberá sacarse del congelador. Después en un bol grande se mezcla la carne con un huevo, la cebolla y los ajos picados, la mostaza, el tomate triturado, la miga de pan, sal y pimienta. Se divide la mezcla de carne en 6 porciones, se les da forma de pelota de cocido y se ponen en una bandeja en la nevera durante 20 minutos. 
Mientras, se prepara el relleno de champiñones. Se pican las chalotas y se sofríen con una cucharada grande de mantequilla. Cuando las chalotas estén tiernas se añaden los champiñones picados y se dejan cocer hasta que estén blandos. 
Cuando ya tenemos las pelotas de carne y el relleno de champiñones ya se pueden empezar a montar los pasteles. Se cortan tres hojas de hojaldre por la mitad y la cuarta hoja se utilizará para hacer tiras para decorar los pasteles. Se coge una mitad de hojaldre y en el centro se pone un poco de relleno de champiñones y una pelota de carne. Se envuelve la pelota con el hojaldre como si fuera un regalo, se le da la vuelta y se pone en una bandeja para horno sobre papel de horno. Se repite el proceso con las seis pelotas, luego se pintan los pasteles con huevo batido y se decoran con unas tiras de un centímetro que se harán con la hoja de hojaldre reservada. Cuando ya estén todos los pasteles montados y decorados se vuelven a pintar con el huevo batido y un pincel y se introducen en el horno, precalentado a 180 º, durante 30-40 minutos. 
Los pasteles se pueden acompañar con una ensalada verde o unos espárragos verdes al vapor y una salsa de vino tinto (vino, caldo de carne y azúcar hasta que reduzca). Un plato delicioso!



BON APPÉTIT

4 comentaris:

  1. Tiene una pinta buenisima....parece que no soy la unica que ando corriendo!!.......estoy con un pequeno de sorteo ....si quieres pasa a verme y te apuntas........Abrazotes, Marcela

    ResponElimina
  2. La veritat és que sí té bona pinta.Intentaré fer-la però no promet que isca tan bo com la teua. Ñam, ñam!!!!

    ResponElimina
  3. No n'acostumo a fer gaire sovint el pastís de carn, però de tant en tant m'agrada fer-lo. Aquest t'ha quedat maquíssim! Per impressionar els convidats!
    Petons

    ResponElimina
  4. Cuanto tiempo mi guapa!!!...me alegro de verte y de que como siempre al pasar por mi blog Te hayas encontrado algo que hacer con lo que tienes en casa!...me encantan estos pasteles y los veo perfectos para una cena de fiestas!..te guardo en favoritos mi linda y no estés tanto tiempo sin aparecer!!!!!
    Cariños Marisa!

    ResponElimina