Com m'agraden les postres amb poma... de fet, un de les meues postres preferits és poma al forn.
Whole kitchen en la seua proposta dolça per al mes de setembre ens convida a preparar unes postres clàssiques britàniques: crumble.
La meua intenció era fer un crumble de ruibarbre i poma, que és típic d'Irlanda i ja tenia la recepta marcada, però m'ha sigut impossible trobar el ruibarbre per ací així que he decidit fer el clàssic de poma barrejant dos receptes diferents que tenia i el resultat ha estat tan bo que ara ja forma part del llistat de les meues postres preferides.
Ingredients: (4-6 persones)
Farcit
- 6 pomes
- 2 cullerades grans de sucre
- 1/2 culleradeta de nou moscada
- alguns claus
Crumble
- 110 gr de farina
- 90 gr de mantega
- 100 gr de sucre moreno
- 60 gr de flocs d'avena
Preparació:
Es pelen les pomes, es lleva el cor, i es tallen a trossos. Es posen els trossos de poma en una font per al forn, s'empolvoren amb el sucre, la nou moscada i els claus, es remou tot i es deixa fins que tingam a punt el crumble.
En un bol es posa la farina (sense tamissar) amb la mantega tallada a trossets i es barreja tot fins que quede com si foren molles. S'incorpora el sucre moreno i els flocs d'avena i es barreja tot.
Finalment, es posa la barreja de farina damunt dels trossos de poma fins que queden tapades. S'introduix en el forn, precalfat a 180º, durant 40-45 minuts.
Es deixa reposar però s'ha de servir calent acompanyat de gelat o nata
***
CRUMBLE DE MANZANA
Como me gustan los postres con manzana ... de hecho, uno de mis postres favoritos es manzana al horno.
Whole kitchen en su propuesta dulce para el mes de septiembre nos invita a preparar un postre clásico británico: crumble.
Mi intención era hacer un crumble de ruibarbo y manzana, que es típico de Irlanda y ya tenía la receta marcada, pero me ha sido imposible encontrar el ruibarbo por aquí así que he decidido hacer el clásico de manzana mezclando dos recetas diferentes que tenía y el resultado ha sido tan bueno que ahora ya forma parte del listado de mis postres favoritos.
Ingredientes: (4-6 personas)
Relleno
- 6 manzanas
- 2 cucharadas grandes de azúcar
- 1 / 2 cucharadita de nuez moscada
- Algunos clavos
Crumble
- 110 gr de harina
- 90 gr de mantequilla
- 100 gr de azúcar moreno
- 60 gr de copos de avena
Preparación:
Se pelan las manzanas, se quita el corazón, y se cortan en trozos. Se ponen los trozos de manzana en una fuente para el horno, se espolvorean con el azúcar, la nuez moscada y los clavos, se remueve todo y se deja hasta que esté a punto el crumble.
En un bol se pone la harina (sin tamizar) con la mantequilla cortada a trozos y se mezcla todo hasta que quede como si fueran migas. Se incorpora el azúcar moreno y los copos de avena y se mezcla todo.
Finalmente, se pone la mezcla de harina encima de los trozos de manzana hasta que queden tapadas. Se introduce en el horno, precalentado a 180 º, durante 40-45 minutos.
Se deja reposar pero se debe servir caliente acompañado de helado o nata
Tienes razon....la manzana es la reina de los postres....y en crumble es deliciosa....tu crumble se ve exquisito!!......Abrazotes, Marcela
ResponEliminaParece que si que la manzana gana por goleada a los demas. Te ha quedado de lujo.
ResponEliminaQué pinta tan estupenda!
ResponElimina