dimarts, 18 d’octubre del 2011

GULASH

Whole kitchen en la seua proposta salada per al mes de octubre ens convida a preparar un clàssic de la cuina hongaresa, Gulash.



El Gulash és un guisat de carn d'origen hongerés. Encara que el principi era un plat bàsicament de carn de vedella i ceba, aquest plat ha anat evolucionant i ara el pebre roig (o paprika) és un dels ingredients principals. Hui en dia també podem trobar Gulash de carn de porc i amb creïlles o carlotes, i seria com un guisat de carn nostre. Jo l'he fet prou clàssic, amb vedella, ceba i pebre roig i sense creïlla. Espere que vos agrade.



Ingredients: (2 persones)
- 400 gr de carn de vedella tallada a cubs
- 1 ceba
- 1 dent d'all
- 200 gr de tomaca triturada
- 1 pastilla de caldo de carn
- farina
- comino
- orenga
- pebre roig
- pebre
- sal
- jolivert

Preparació:
S'arrebossa la carn amb un poc de farina i  es sofrig en una olla amb oli d'oliva a foc fort. Quan la carn estiga un poc daurada es reserva en un plat i en la mateixa olla es sofrig la ceba tallada en "juliana". Després d'uns minuts s'incorpora una altra vegada la carn, s'assaona amb el pebre roig, el comino, l'orenga, el jolivert picat, la sal i el pebre i es remou tot. S'aboca la tomaca triturada i es remou. Es dissol la pastilla de caldo en aigua calenta i es cobrix la carn. Es tapa l'olla i es deixa coure 1 hora a foc baix. Passat este temps el Gulash estarà a punt per a menjar acompanyat de un bon tros de pa, creïlles bollides, puré o pasta. 



BON APPÉTIT  

                                        ***
Whole kitchen en su propuesta salada para el mes de octubre nos invita a preparar un clásico de la cocina húngara, Gulash.



El Gulash es un guiso de carne de origen húngaro. Aunque el principio era un plato básicamente de carne de ternera y cebolla, este plato ha ido evolucionando y ahora el pimentón (o paprika) es uno de los ingredientes principales. Hoy en día también podemos encontrar gulash de carne de cerdo y con patatas o zanahorias, y sería como un guiso de carne nuestro. Yo lo he hecho bastante clásico, con ternera, cebolla y pimentón y sin patata. Espero que os guste.



Ingredientes: (2 personas)
- 400 gr de carne de ternera cortada en cubos
- 1 cebolla
- 1 diente de ajo
- 200 gr de tomate triturado
- 1 pastilla de caldo de carne
- Harina
- Comino
- Orégano
- Pimentón
- Pimienta
- Sal
- Perejil

Preparación:
Se reboza la carne con un poco de harina y se sofríe en una olla con aceite de oliva a fuego fuerte. Cuando la carne esté un poco dorada se reserva en un plato y en la misma olla se sofríe la cebolla cortada en juliana. Después de unos minutos se incorpora otra vez la carne,  se sazona con el pimentón, el comino, el orégano, el perejil picado, la sal y la pimienta y se remueve todo. Se vierte el tomate triturado y se remueve. Se disuelve la pastilla de caldo en agua caliente y se cubre la carne. Se tapa la olla y se deja cocer 1 hora a fuego bajo. Pasado este tiempo el gulash estará listo para comer acompañado de un buen trozo de pan, patatas hervida, puré o pasta. 



BON APPÉTIT 

4 comentaris:

  1. Nunca lo hemos probado, pero habéis plagado de Goulash los blogs y no nos va a quedar más remedio que probar.

    Un abrazo

    ResponElimina
  2. Marisa, hemos llenado la blogosfera de gulash!!!!jajjajajaja Pero a que ha estado bien?. El tuyo ha quedado con muy buen aspecto.
    UN besote

    ResponElimina
  3. Se ve buenísimo. Es un buen plato para preparar y reservar en la nevera.
    Cariños.

    ResponElimina
  4. Doncs, jo és la primera vegada de veig aquesta recepta i m'ha semblat original, exòtica i, a més, sembla molt apetitosa.
    No sembla gens difícil de fer i com pots canviar el tipus de carn al segons els gustos pot arribar a ser d'allò més econòmic.
    M'agrada. Besets

    ResponElimina